کد خبر: ۴۲۷۰۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران عنوان کرد:
«فرهاد افشار» با اشاره به فعالیت ۵ رسته شغلی آلاینده در تهران اظهار کرد: این شاغل باید از شهر تهران منتقل شوند ...
 

حکیم مهر: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر شهرداری تهران گفت: طبق رویکرد جدید، تمام مشاغل قابلیت فعالیت در پایتخت را دارند، مشروط به اینکه الزامات فعالیت خود را رعایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «فرهاد افشار» با اشاره به مصوبه سال ۹۶ وزارت کشور نسبت به الزام انتقال ۲۵ رشته شغلی آلاینده به شهرداری ها، اظهار کرد: در تهران ۲۰ رسته شغلی آلاینده به مناطق حاشیه‌ای منتقل شده و ۵رسته شغلی هنوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۵ رسته شغلی آلاینده در تهران اظهار کرد: تعمیرگاه های خودروهای سنگین، انبارهای پسماند، مراکز اسقاط موتورسیکلت ها و خودروها، مراکز شارژ گاز در کپسول و دامداری ها و دامپزشکی های حاشیه شهر از جمله رسته‌های شغلی آلاینده هستند که باید از شهر تهران منتقل شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اینکه از ۱۱۰۰ رسته شغلی در تهران ۲۵ رسته شغلی به عنوان صنایع بارز آلاینده شناخته شده‌اند، عنوان کرد: باید تعریف جدیدی در مورد صنایع آلاینده و مزاحم در شهر داشته باشیم، اما عمده رسته های شغلی خدماتی برای فعالیت در شهر مشکلی ندارند و در حوزه واحدهای تولیدی نیز در گام اول در حال تدوین الزاماتی برای ادامه فعالیت آن‌ها در تهران هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد جدید در دنیا و تهران این است که تمام مشاغل قابلیت فعالیت در شهر را دارند، مشروط بر اینکه الزامات فعالیت خود را رعایت کنند.

افشار با بیان اینکه انتقال رسته های شغلی در گذشته مشکلات جدیدی را برای شهر تهران ایجاد کرده است، گفت: انتقال صنایع آلاینده به قسمت های دیگر با توجه به پیوستگی که تهران دارد، همان آلایندگی را ایجاد می‌کند. همچنین با توجه به افزایش رفت و آمد به شهرک‌های صنعتی مناطق حاشیه ای، شاهد افزایش ترافیک در برخی از محدوده ها هستیم. به عنوان مثال در میدان آقانور منطقه ۱۵ علی‌رغم عرض زیاد معبر، ترافیک بالایی به وجود آمده است.

 وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته پردازش پسماند در مجاورت شهر و در کنار حساسترین مراکز شهری با رعایت استانداردهای لازم انجام می‌شود؛ ما نیز با رویکرد جدید به دنبال این هستیم که الزاماتی را برای ادامه فعالیت های رسته های شغلی در شهر فراهم کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، به گفته افشار، مطالعه ۸۰ رسته شغلی در شهر فضایی را فراهم می‌کند تا با رعایت استانداردها فعالیت کنند. این کار برای تمام فعالیت‌های شهر قابل انجام است تا در نهایت بتوانیم همزمان با سکونت، فعالیت را نیز در شهرها داشته باشیم .

پی‌نوشت حکیم مهر:

فعالیت کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی در سطح شهرها، در همه جای دنیا به عنوان یک شغل ضروری و در راستای ارتقاء سلامت شهروندان، محسوب می گردد. زمزمه شنیده شدن مخالفت با فعالیت ارائه دهندگان خدمات دامپزشکی به بهانه آلاینده بودن، می تواند بسیار خطرناک بوده و تبعات شدیدی از جمله افزایش شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در سطح شهر داشته باشد.

از مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی انتظار می رود با اتخاذ موضع گیری سریع و رایزنی های فشرده، مانع از ایجاد مانعی جدید بر سر راه فعالیت شاغلین حرفه دامپزشکی در سطح شهر تهران و حومه آن گردند.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
این حاج آقا را باید برد به آن کشورهایی که شهرداری و ساماندهی و آلایندگی را به امثال ایشان آموخته اند و آنجا جایگاه خدمات دامپزشکی را ببینند
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
اگر اینجوریه که بیمارستانها و آزمایشگاه ها که پساب اونها آلوده ترین فاضلابهاست باید به حاشیه شهرها برده بشن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
پس بی زحمت سامانه های بهمن و بعثت و پیروزی و باغ پرندگان و سایر هم ببندید چرا که شهرداری از کنار این مراکز سود هنگفتی دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
شاید ایشان مشاهداتی از برخی بیمارستانها و کلینیکهای دامپزشکی در باب رعایت اصول بهداشتی داشته اند ، که چنین تصوری برایشان پیش آمده و گرنه آلایندگی مطبهای پزشکی و بخصوص بیمارستانهای پزشکی بمراتب بیشتر بوده و بدلیل درگیری این نوع اماکن پزشکی با بیماران و بیماریهایی مسری بسیار خطرناک انسانی ، بیشتر برای انسان مخاطره آمیز می باشند تا مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی ، چون اشتراک بیشتری بین انسانها برای بیماریهای مسری خودشان وجود دارد تا تعداد اندکی بیماری مشترک بین انسان و حیوان خانگی که اغلب هم بطور اتفاقی پیش می آید !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
پلیس میگه حمل سگ جریمه داره
شهرداری هم که میگه باید از شهر بیرون برین
به کدامین گناه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
یه روز کافیه گواهی سلامت ندیم ببینیم چجور این اقا محصولاتش رو تو میدون بهمن می فروشه
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
بنده خدا از ماهیت کار دامپزشکی اطلاع نداره فکر میکنه کار دامپزشکی نگهداری دام داخل شهره که بر اساس قوانین شهرداری جزء مشاغل مزاحمه و باید به خارج شهر منتقل بشه (بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها)
دکتر سلیمانی
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
طبق اطلاع گویا شهرداری و این حضرت آقا قرار است مجموعه بازار پرندگان را توسعه دهند؛ با مجبور کردن انتقال مراکز دامپزشکی و خرید و فروش سگ و گربه به بازار پرندگان! پیگیری کنید لطفا
نظر شما
ادامه