کد خبر: ۴۲۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه از ضرر و زیان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش جوجه و گوشت مرغ طی سه ماه اخیر در بازار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامعلی فارغی» با انتقاد از شرایط نامساعد قیمت جوجه یکروزه در بازار، اظهار کرد: افزایش غیر متعارف نرخ نهاده‌های دامی و فروش مرغ ۲۵ درصد کمتر از قیمت تمام شده در بازار موجب شده است که مرغداران با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شوند.

وی افزود: با توجه به آنکه کمبود نقدینگی مرغداران تاثیر بسزایی در میزان جوجهریزی و آینده این صنعت دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان فکر اساسی برای حل معضل تولیدکنندگان داشته باشند چرا که مرغ و تخم‌مرغ موضوعی نیست که بتوان با آن شوخی کرد.

فارغی ادامه داد: با وجود آنکه مسئولان برای رفع معضل پیش روی مرغداران کاری از دستشان بر نمی آیند، در یک اقدام منفعلانه شاهد ریزش تولیدکنندگان و ضرر و زیان آن‌ها هستیم. بی‌رغبتی مرغداران به امر جوجه ریزی کاهش شدید نرخ جوجه یکروزه در بازار را به همراه داشته است.

این مقام مسئول متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را ۳۰۰ تا ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه یک چهارم تا یک پنجم قیمت تمام شده است، اما سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده اقدامی برای تعادل بخشی قیمت جوجه در بازار انجام نداده است.

وی از ضرر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش جوجه و گوشت مرغ در بازار خبر داد و افزود: طی سه ماه اخیر ۹۰۰ میلیارد تومان بخش گوشتی و ۳۰۰ میلیارد تومان واحدهای مرغ مادر متحمل زیان شده‌اند و کسی پاسخگو نیست.

به گفته فارغی با وجود اعمال تحریم‌های مجدد انتظار می‌رود که مسئولان حمایت ویژه‌ای از تولید داخل داشته باشند چرا که با ادامه روند کنونی معلوم نیست که وضعیت تولیدکنندگان به کجا برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان تصریح کرد: علی رغم کاهش شدید نرخ جوجه یکروزه در بازار، تولیدکنندگان تا این لحظه رسالت خود را به طور کامل انجام داده‌اند به طوریکه ماهانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ هزارتن جوجه تولید می‌کنند اما با ادامه این روند قادر به ادامه جوجه‌ریزی و زیان انباشته نخواهند بود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
مهم نیست در عوض بالاترین امار در جهان از نظر تعداد دانشکده های دامپزشکی و تعداد فارغ التحصيل داریم این یک رکورد...همچنین در زمینه بالاترین میزان بیکاری در دامپزشکی اولین
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
مجددا قیمت جوجه ۵۰۰ برود بالا باز همه مادر داران خواهند ریخت و همچنان که گوشت ۲۰۰ برود بالا گوشتی ها خواهند ریخت. دولت هم رسما داره از جیب تولید کننده نرخ تورم رو میاره پایین و اونایی که درس عبرت نمیگیرن رو دو ماه دیگه مجددا خواهیم دید
نظر شما
ادامه