کد خبر: ۴۲۷۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

معاون آموزشی دانشگاه تهران پیرامون کارآموزی دانشجویی و مسائل مربوط به آن گفت: کارآموزی به عنوان یک دوره مهم آموزشی است و اگر ایرادی وجود دارد دلیل نمی‌شود تا صورت مسئله را پاک کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، «دکتر سیدحسین حسینی» افزود: در حال حاضر در بعضی از حوزه‌ها مثل حوزه‌های تجربی در دانشکده‌های دانشگاه‌های تهران مثل دامپزشکی یا آنچه که در وزارت بهداشت انجام می‌گیرد به این گونه است که کارآموزی و کارورزی به عنوان یک بخش مهم دوره آموزشی که موضوع مورد توجه و پراهمیت می‌باشد مطرح است، ولی در حوزه‌های فنی به دلیل ملاحظاتی که گاهی در صنعت ایجاد می‌شود و آن تمهیدات لازم فراهم نشده است ممکن است قصوری رخ دهد.

وی افزود: در گذشته برای ایجاد جذابیت در بخش کاروزی و کارآموزی برای دانشجویان تدابیری اندیشیده می‌شد که فرد علاوه بر اینکه از نظر علمی و درسی در این دوره طرح خود را می‌گذراند از نظر مالی نیز مبلغی برای او کنار گذاشته می‌شد به همین دلیل دانشجویانی که در این دوره طرح را می‌گذراندند خود را به اجرای آن متعهدتر می‌دیدند.

حسینی ادامه داد: موضوع کارورزی همچنان به عنوان مقوله مهم است و ما باید به سمت اصلاح نارسایی‌هایی که در اجرای دوره‌ها وجود دارد برویم که البته یک بخشی از این نارسایی‌ها به دلیل کثرت جمعیت دانشجویان است که این موضوع باعث شده زیرساخت‌های لازم و بدنه صنعت ما نتواند پذیرای چنین حجمی از داوطلبان و متقاضیان باشد، اما اصل مسئله همچنان مهم است و هم از سوی آموزش عالی و هم صنعت باید دست به دست هم داده شود تا این ایرادات برطرف گردد.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
2
چه کاروزی جناب دکتر بنده خودم در دانشگاه تهران دانشجو شما بودم وقتی که این رشته کار نداره چرا جوانان مردم باید وقت و هزینه خود رو صرف این رشته کنن که کار نداره چرا هیچ وقت امار دقیق بیکاری دامپزشکی نمیدهید این مخفی کاری اماری در دامپزشکی همیشه باعث شده است که دانشکده های جدید تاسیس شود به جرات میشه گقت الان امار بیکاری دامپزشکی بالای هفتاد درصد...وقتی هم محدود اگهی های زده میشه میری مصاحبه با کمال تعجب باحقوق زیر هشتثد هزار تومان مواجهه میشویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
با تشکر از حسن نیت جناب آقای دکتر حسینی!

این گذشته مربوط به زمانی بود که پیش از تشکیل وزارت بهداشت

رشته های چهارگانه و شاخص دکترای عمومی گروه پزشکی

در کنکور سراسری یعنی دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در یک رده واحد قرار داشتند!

و متاسفانه پس از تشکیل وزارت بهداشت و جدا شدن دامپزشکی از این رده،

پرداختی های ماهانه نیز به دانشجویان انترن دامپزشکی سال آخر متوقف شد!
کلینیسین باسابقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
1
بله کارآموزی و کارورزی بخش مهمی از آموزش در دوره دامپزشکی است. اما آموزشگری که خودش هیچ تجربه و کارایی عملی ندارد و هفته ای یک کیس دام بزرگ هم به درمانگاه دانشکده های دامپزشکی ارجاع نمیشود و صاحبان کیس های دام کوچک هم به درمانگاههای دانشکده های دامپزشکی اعتمادی ندارند، از کدام آموزش صحبت میفرمایید؟!
دامپزشک پشیمان
|
France
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
1
دقیقا این دوره، دوره بسیار مهمیه. ولی ما چه کار می کنیم با دانشجو؟ بهش خشونت با حیوانات رو یاد می دیم. سگهای سالم رو میاریم جراحی می کنیم روشون که دانشجو در خودش اثبات کنه که حیوانات بی ارزشن. در حد چند هزار تومن و یه جراحی و بعد یوتانزی فوقش بیارزن.

هر بی اخلاقی رو که دستمون میرسه روی حیوانات انجام میدیم به عنوان «آموزش» طوری که مایی که باید حامی حیوانات باشیم حالا به شدت از طرف گروه های حامی حیوانات که هیچ ربطی به دامپزشکی ندارن محکوم به «سنگدلی و بی رحمی» با حیوانات شدیم.

هر کدوم از ما دامپزشکا یه ذره به خاطراتمون برگردیم یا تو اینترنت بگردیم کلی تصاویر و خاطرات تلخ از زجر کشیدن حیوانات آموزشی رو می بینیم.

بله؛ دوره کارآموزی و کارورزی در دانشکده‌های دامپزشکی بخش مهمی از دوره آموزشی می‌باشد...
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
سلام وقت بخیر
امروز دکتر دامپزشک که ۷ سال درس خوانده مثل رشته های تاریخ وحغرافی وووبیکار است
درصورتی که همسطح رشته های پزشکی وداروسازی ودندانپزشکی است
نظر شما
ادامه