کد خبر: ۴۲۷۴۳
 

آیین پرداخت خسارت ناشی از حمله پلنگ ایرانی به یک فرد روستایی در استان گلستان در شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، «امیر عبدوس» مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در حاشیه این نشست، گفت: عملکرد بیمه "ما" برای حمایت از پلنگ ایرانی در طول دو سال گذشته قابل تحسین است و ما از این حرکت در راستای حفاظت از حیات وحش، حمایت می کنیم.

عبدوس اظهار داشت: هرچند خسارت از ناحيه پلنگ در اثر ورود انسان به زيستگاه پلنگ بوده نه ورود پلنگ به زيستگاه انسان، شركت بيمه "ما" به صورت داوطلبانه و رايگان مسئولیت پرداخت اين خسارت را بعهده گرفته و تاكنون به خوبي نسبت به ايفاي مسئوليتي كه پذيرفته عمل نموده است که این جای تقدیر و تشکر از مسئولین این شرکت دارد.

وی گفت: حتي در موارديكه بنظر می آمد خسارت وارده از ناحیه گرگ باشد اما بيمه "ما" با پرداخت بخشي از خسارت كه معمولا با رفتار پلنگ همخواني دارد موافقت كرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان عنوان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال ۱۳۹۴ میان سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه ما منعقد شد، این بیمه به صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی خود، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان از پلنگ ایرانی را برعهده گرفت.

بنابراین گزارش، عبدالوحید ریاضی فر معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز ضمن تشکر از این اقدام پسندیده بیمه "ما" گفت: اقدامات صورت گرفته می تواند برای حفاظت از زیرگونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی نقش تعیین کننده ای داشته باشد و برنامه جامع بیمه پلنگ ایرانی به عنوان یکی از عوامل مهم کاهش تعارضات به شمار می آید.

وی گفت: فکر می کنم "بیمه ما" علاوه بر ورود روی گونه ارزشمند پلنگ در حوزه تنوع زیستی، می تواند در حوزه سایر حیات وحش نیز ورودی موفقیت آمیز داشته باشد و به محیط زیست کشور کمک کند .

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این اقدام خوب و ارزشمند باید پایدار بماند و ما در اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان سعی میکنیم که موارد مثبت عملکرد بیمه "ما" در خصوص حمایت از پلنگ ایرانی را به سازمان مرکزی منعکس نماییم تا این عملکرد مثبت بیمه "ما" ادامه دار باشد.

محمود شکیبا رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: این اقدام تنها یک اقدام اقتصادی و رفع و دریافت خسارات نیست بلکه در حقیقت گامی برای افزایش هوشیاری مردم از طریق افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی ادامه داد: افزایش مسئولیت مدنی تنها از طریق افزایش آگاهی ها صورت می پذیرد و از این رو اقدام "بیمه ما" ، اقدامی هوشمندانه و قابل تقدیر است که باید با تبلیغ آن، زمینه لازم برای توسعه این الگو را فراهم کنیم.

در ادامه، مهندس رضی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه"ما" با بیان اینکه به وجود روستاییان و دامداران افتخار می کنیم، اظهار کرد: ما به عنوان خدمتگذاران مردم در تلاش هستیم تا زحمات شبانه روزی دامداران هدر نرود و در همین راستا از نسل پلنگ ایرانی که نماد افتخار محیط زیستی کشور است حراست کنیم.

وی گفت: با توجه به اعتقاد قلبی به مسئولیت مدنی و اجتماعی، همچنین اهمیت حفظ محیط زیست، برنامه ریزی "بیمه ما" برای انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست صورت پذیرفت و به مدت دو سال تمامی خسارت های ناشی از حمله پلنگ به افراد و احشام در سراسر کشور پرداخت کرده ایم که این مبلغ تا کنون در حدود پانزده میلیارد ریال برآورد می شود.

رضی اظهار داشت: البته قرارداد حمایت از پلنگ ایرانی تا پایان سال 96 بود و در حال رایزنی با سازمان حفاظت محیط زیست هستیم تا بتوانیم مجددا این قرارداد را تمدید نماییم اما نیازمند این هستیم تا کمک هایی هم از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به بیمه ما بشود به هر حال این بیمه یک بنگاه خصوصی است و نیاز به حمایت برای این فعالیت مثبت دارد و در همه ی شرکت های بیمه، با قبول ریسک و مخاطرات موجود، احساس امنیت و اطمینان برای مردم تضمین می‌شود .

مدیر بیمه های مسئولیت بیمه ما در پایان عنوان داشت: با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و انجام مراحل اداری، مبلغ 167 میلیون تومان از بابت خسارت ناشی از حمله پلنگ به یک فرد روستایی در روستای جعفرآباد گرگان که مرداد ماه سال 96 رخ داده بود ، توسط بیمه "ما" به این فرد پرداخت شد .

 
 
نظر شما
ادامه