کد خبر: ۴۲۷۴۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
حامی و دستبوس دامپزشکان عزیز هستم ...
در پی انتشار خبری درخصوص اظهارات «حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رستگار» درباره دامپزشکان، وی در یادداشتی در حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت ...
 

حکیم مهر: در پی انتشار خبری درخصوص اظهارات «حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رستگار» عضو هیأت مدیره اتحادیه دامداران ایران و رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی درباره دامپزشکان (اینجا)، وی در یادداشتی در حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

متن یادداشت «حجت‌الاسلام موسوی رستگار» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تقدیر از همه عزیزان، چه افرادی که بدون تحقیق اظهارنظر کردند، چه عزیزانی که با شناخت بنده را مورد لطف قرار دادند، بنده در خانواده دامدار متولد شدم و بیست سال است دامداری می کنم ... هم دام سبک و هم دام سنگین. علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی هم دارم، شاید از بعضی از عزیزان بالاتر.

به هرحال چه در اتحادیه استان و چه در اتحادیه ایران ثابت کردم حامی و دستبوس دامپزشکان عزیزم و برای اثبات این مدعی دوستان دامپزشک در استان و ایران که بنده را می شناسند می توانند نظر بدهند.

ابتداصبر کردم همه نظرات مبارکشون رو بفرمایند ولی الان عرض می کنم حکیم مهر یا هر خبرگزاری دیگری که این خبر را منتشر کرده، در امانت خیانت کرده و بنده می توانم به مراجع قضایی و مطبوعاتی شکایت کنم ولی با توجه که سایت حکیم مهر با نام دامپزشکان محترم همراه است و بنده حامی این قشر زحمتکش و بااخلاص هستم، به حرمت این قشر عزیز شکایت نمی کنم و شکایت خودم را به جدم رسول خدا خواهم کرد.

در پایان از تمامی دامپزشکان عزیز خواهشمندم هرگونه مشکلی که داشتند به بنده بفرمایند، قطعاً از پس رفع مشکلات برمی آیم.

ناگفته نماند، بنده یک خطیب و گوینده رسمی این مملکتم و وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم؛ در امر دامپزشکی هم در روستاهای دورافتاده با تجربیاتی که دارم بارها کمک محرومین کردم؛ البته تجربیاتم را از شما دامپزشکان کسب کردم و به نوعی شما استادان من هستید.

از زحمات حضرات دامپزشک که در این مدت با بنده همکاری داشتند، ممنونم. حکیم مهر لطفا از نشر اکاذیب توبه کن.

خادم و همراه و دلسوز تمامی دامپزشکان ... بنده خطاکار ... سید محمود موسوی

 

توضیح حکیم مهر:

ضمن تشکر صمیمانه از پاسخ حجت‌الاسلام موسوی رستگار به جهت رفع سوء تفاهمات به وجود آمده و دلجویی از همکاران دامپزشک، ذکر چند نکته را ضروری می دانیم:

1. خبر فوق در تاریخ ششم تیرماه با کد  82954907 در خبرگزاری ایرنا منتشر شده بود و حکیم مهر تنها این خبر را عیناً بازنشر نموده بود (لینک خبر در خبرگزاری ایرنا).

 

2. هر چند کمک به محرومین در روستاهای دورافتاده امری پسندیده است، ولی هرگونه اقدام درمانی در زمینه دامپزشکی، نیاز به کسب مدارج تحصیلی مرتبط و اخذ پروانه فعالیت از سازمان دامپزشکی کشور دارد. محروم بودن یک منطقه، به هیچ عنوان دلیل موجهی برای ارائه خدمات دامپزشکی غیرمجاز نخواهد بود.

3. فعالیت کلیه شاغلین حوزه تولید و دامپروری در کشور، ضمن کمک به افزایش تولید ملی و ارتقاء وضعیت معیشتی جامعه، بخصوص در سال جاری که با نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین شده است، زمینه را برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان رشته دامپزشکی فراهم نموده و بسیار قابل احترام است.

4. صراحتاً اعلام می کنیم که فعالیت یک روحانی در حوزه تولید و دامپروری، به نوبه خود قابل تقدیر و ستایش است.

5. حکیم مهر به نمایندگی از کلیه همکاران دامپزشک، از ابراز لطف حضرتعالی به دامپزشکان و تلاش در جهت دلجویی از ایشان، صمیمانه تشکر می نماید.

6. درخصوص توصیه حضرتعالی به توبه نیز، همه ما بندگان خدا همواره محتاج توبه از درگاه ایزد منان بوده و خواهیم بود.

 
 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
پس لطفا در حد یک دامدار اظهار فضل بفرمایید و در جهت به چالش کشیدن دامپزشکان تقلا نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
با توجه به سند آرائه شده بنده اسرار دارم ايشان از حكيم مهر شكايت بكند. اين دوست عزيز مثل بسياري أفراد فاقد صلاحيت دخيل در حرفه دامپزشكي ظاهرا همچنان بر دانش خود كه بالأتر از علوم دانشگاهي مي باشد اسرار مي ورزند.البته بايد بعرض ايشان برسانم ما دامپزشكان از زحمات خودعايدي نداشتيم خدا كنه شما داشته باشي.
ا . ب
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
مشکل همیشه از ما بود که به یه سری حتی اجازه دادیم که موقع کار نگاه کنن یا حتی توضیح اضافه دادیم ببینید اینم اخرش برای اثبات خودتون به دامدار هر کاری نکنید ، ایشون خودشو متخصص میدونه
.............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
باسلام.حکیم جان تنها استناد به یک خبر از یک خبرگزاری کفایت نمی کنه. امروزه با وجود تصویر برداری از برنامه ها جای هیچ گله و شکایتی نیست.این بنده خدا اگه این حرف رو زده باید با شجاعت تمام بگه که این حرف رو زدم و اگه هم که نزده خب بگه نزدم و حکیم جان خوبه لینک فایل تصویری یا صوتی این برنامه رو در سایت قرار بدهید تا این موضوع مشخص بشه.(تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!)و اگه حکیم مهر عزیزاشتباه کرده به صراحت بگه و یا...(به همین راحتی مسئله قابل حله)یاعلی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
ای عزیز خارج از لباس ومدرک همه دربرابر حضرت دوست یکی هستیم پس بیا باهم مهربورزیم زیرا، لباس ومدرک ، انسانیت وکمال نمی آورد ای کاش بجای اینکه فقط مشکل خودرا فقط بیان کنی ویک طرفه قاضی بری یک ذره هم درد دل دامپزشکان گوش می دادی تایک طرفه قاضی نروی وباعث ....... هم نوع خودنشوی والان هم عذرخواهی نکنی زنده باد انسانیت و نوع دوشتی
...........
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
....................... دامپزشک ناشی یا بی تجربه نهایتا دامی رو نمی تونه درمان کنه یا می کشه ..................... در ثانی،این وضعیت شغلی که برای دامپزشک اون هم دکترای دامپزشکی وجود داره،همین که این شغل رو انتخاب کرده و تا درمان پیش آورده کلی کار شاق انجام داده.پزشک ها با این تعرفه ها و شرایط کاری مزخرف دامپزشکی،به انسان دست نمی زدن چه برسه به حیوان.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ما از دست شماها به کی شکایت ببریم
همسایه
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
دوست عزیز و خطیب معزز که تحصیلات دانشگاهی!!! دارید
طبق کدام اصل علمی و اخلاقی هیچ اکیپ دامپزشکی رو به گاوداری راه نمیدید حتی اکیپ سل و بروسلوززززز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
حکیم جان قبول کنید که در باز نشر خبر دقت نفرموده بودید و گزینشی عمل کرده اید چون بر اساس همین تصویری که از خبرگزاری ایرنا گذاشته اید جناب موسوی بسیار متین و بدرستی اول از نبود دامپزشک مجرب گله کرده بودند و دوم به بیش از اندازه بی تجربگی دامپزشکان موجود که طبعا" تازه فارغ التحصیل هستند اشاره کرده اند که با مثالی سعی کرده اند آنرا قابل فهم نمایند !!
متاسفانه تیتر انتخابی شما فقط به بخش دوم تاکید داشته و همین موجب سوءتفاهم و دلخوری شده اما از جهتی هم تاثیر مثبتی در به چالش کشیده شدن موضوع و شرکت در بحث دوستان شده که امری لازم برای صنف ما است .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
چشم. همگی میریم توبه میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
سلام. علی رغم همه زحمت های که دامپزشکان محترم بخصوص بخش خصوصی متحمل می شوندو علی رغم همه همکاری که ادارات دولتی با ارباب رجوع انجام می دهند این حق دامپزشکی نیست که مطالبات غیر مرتبط با دامپزشکی از جمله گرانی دارو، کاهش درامد دامداران، پایین بودن قیمت شیر و یا فعال نبودن میدان دام جدید و .... را با تجمع در محل اداره ای بیان بشه که اصلا دخالتی در این خصوص ندارد. این تجمع با نیت دیگری بود که متاسفانه به دامپزشکی خراسان جنوبی تحمیل شد.پاسخ ارائه خدمات( سم ، واکسن و واکسیناسیون و مشاوره و درمان و .....) آنهم اغلب بصورت رایگان شاید توقعات یک عده را بالا برده بطوریکه اکیپ ها جهت انجام عملیات واکسیناسیون باید التماس دامدار را کرد ولی اگر واکسن بهاءدار باشد و هزینه استفاده همانند انتروتوکسمی از دامدار اخذ گردد قضیه بر عکس می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
چرا صورت مسئله را پاک میکنید هم حاج آقا درست فردموند و هم حکیم مهر درست تیتر زده است. شکی دارید دامپزشکان فارغ التحصیل جز یک سری تئوری آن هم مال زمان شا وزوزک بیشتر میدانند؟.به سیستم آموزشی خوب نگاه کنید فقط تربیت میکنند برای تک کیس نه برای اداره یک مجتمع. شما به یک دانشکده دامپزشکی در ترکیه مثلا قونیه یا آنکاا که با دانشکده کشاورزی در مرکز شهر قرار گرفته است بروید ترکیه را مثال زدم که نگوئید مارا با آمریک و انگلیس مقایسه میکنید یا حتی بروید قاهره به دانشکده دامپزشکی در جیزه و امکانات و فضای آموزشی و فارم ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به این دانشکده ها را نگاه کنید بعد نمیگویم با دانشکده شبستر بلکه با دانشکده دامپزشکی تهران مقایسه کنید آن وقت خودتان قبول میکنید که چه کلاهی سر دانش آموزی که وارد دامپزشکی میشود رفته است. چه خسارتی به زندگی آن وارد میشود و چه عمر گرانبهائئ را در این مراکز مبتدی تلف میکند. واقع بین باشید و تلاش را بر این بگذاریم که وزارت علوم را برای این به هدر دادن عمر ووقت جوانان این مملکت به محاکمه بکشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
داداش با این وضعیتی زندگی که رشته دامپزشکی برای فارغ التصحیلانش ایجاد می کنه،همین دامپزشک ها هم اضافه هستن.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
حیکم جان
عرض نکردم در امر دامپزشکی مداخله میکنم گفتم به کمک روستاییان دور افتاده میرسم منظور هماهنگی با دامپزشک و تهیه دارو بود لطفا مطالب را با دقت برسی کنید
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
دوست عزیز تمام روسای دامپزشکی شهرستان خوسف اعم از عزیزان قبلی و سرور گرامی دکتر با تجربه جناب ابوذر اکبری که فعلا این مسئولیت را بر عهده دارند میدانند بیشترین همکاری را با دامپزشکی شهرستان و استان داشته ام و اگر به شما اجازه ورود برای خونگیری را نداده ام به چند دلیلی بوده است
۱.بدون هماهنگی قبلی بوده که من این اجازه را به هیچ کس حتی اول شخص مملکت نمیدهم که بدون هماهنگی وارد مجتمع دامپروری شود
۲.شصت درصد شیر تولیدی توسط گاوداران سنتی است وشما ها فقط از گاودوران صنعتی خونگیری میکردید مخصوصا گاوداری بنده که کنار جاده اسفالت میباشد وبرای شما زحمتی نداشته
۳.اگر شما ان عزیزی باشید که تشریف اوردید برای خونگیری و ۱۲ شیشه خونگیری را شکستید و اخر هم خودم و کارگران گاوداری برای شما خون گیری را انجام دادیم نه تنها شما رو دوباره به گاوداری جا نمیدم بلکه پای افرد ناواردی مثل شما را با سنگ فریز قطع میکنم اگر وارد گاوداری شوید چرا که هم حیوانات زبان بسته را اذیت میکنید و هم شیشه های خون گیری بیت المال را میشکنید
۴.تیم فعلی دامپزشکی خوسف به اندازه ای مهارت دارند که نه تنها خونگیری را به نحوه احسن انجام میدهند بلکه در هدایت گاو ها به باکس کمک‌ کارگران هم میکنند ..... که من به این عزیزان خدا قوت میگویم و دستشان را از راه دور میبوسم
ارادت مند تمام دامپزشکان ایران عزیز
عبد خطا کار موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
با سلام و احترام
سوال اینه اگر ادعای جناب موسوی در خصوص شکسته شدن 12 لوله خونگیری برای یک گاو صحت داشته باشد که به احتمال خیلی زیاد فرمایش ایشان صحیح است یا گاو مقید نبوده یا اکیپ تست سل و بروسلوز متخصص کار نبودند
الان اداره مبارزه اون استان چرا واکنشی به این مدعا ندارند؟؟؟؟؟
مقید کردن دام با دامدار است که حاج آقا میفرمایند همکاری کرده اند
ولی یک آدم عضو سازمان دامپزشکی چرا باید چنین آبروریزی در جلوی چشم دامدار به بار بیاره که بازتاب کشوری پیدا کنه؟؟؟؟؟
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
دوستان خدامیداند ایرنا صحبت بنده را تحریف کرده وحکیم هم اونرو رسانه ای بنده عرض کردم دانشجوی تازه فارغ التحصیل باید درکنار دامپزشک متخصص تجربه کسب کند
والا دربخش خصوصی مادامپزشکانی مثل دکترآشوری وکامل وامتحانی داشتیم وامروزه نیز ازوجود دکتردانشوری عزیز ودکتر بهمنش که تجربه کاملی دارندبهره مندیم که نه تنها هرلحظه بایک تلفن به دادمون میرسند بلکه وقت عزیزشون را به مامیدهند وجواب سوالات تلفنی راهم باخوشرویی میدهند والان سه سال است که دکتردانشوری هرلحظه که تماس گرفتنیم بالای کیس حاضرشدند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
یادش بخیر قدیما میگفتن .. صلوات بفرستین. ...حکیم از تو بعیده... حاج آقا شما دیگه چرا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
جناب موسوي بهتره كمي از منم منم كردنها و خودستايي ها كم كنين و به حيطه كاري خودتون بپردازين وگرنه فقط ١٥ دقيقه مراوده با حضرتعالي براي هر كسي كافيه كه متوجه بشه شما چقدر اعتماد بنفس كاذب دارين. ضمنا اون لباس تن شما لباس حضرت محمد و علي هست، لباسي كه بايد ازش ادب تراوش كنه و رحمت و مهرباني نه با سنگ فرز پاي كسي رو قطع كردن
همسایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
دلیل دیگه راه ندادن به گاوداری
5- به همراه نداشتن و عدم تحویل سم و شربت رایگان.
س.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
در تکمیل فرمایشات دوست عزیزی که فرمودند : ((سلام. علی رغم همه زحمت های که دامپزشکان محترم بخصوص بخش خصوصی متحمل می شوندو علی رغم همه همکاری که ادارات دولتی با ارباب رجوع انجام می دهند این حق دامپزشکی نیست که مطالبات غیر مرتبط با دامپزشکی از جمله گرانی دارو، کاهش درامد دامداران، پایین بودن قیمت شیر و یا فعال نبودن میدان دام جدید و .... را با تجمع در محل اداره ای بیان بشه که اصلا دخالتی در این خصوص ندارد. این تجمع با نیت دیگری بود که متاسفانه به دامپزشکی خراسان جنوبی تحمیل شد.پاسخ ارائه خدمات( سم ، واکسن و واکسیناسیون و مشاوره و درمان و .....) آنهم اغلب بصورت رایگان شاید توقعات یک عده را بالا برده بطوریکه اکیپ ها جهت انجام عملیات واکسیناسیون باید التماس دامدار را کرد ولی اگر واکسن بهاءدار باشد و هزینه استفاده همانند انتروتوکسمی از دامدار اخذ گردد قضیه بر عکس می شود.))
باید عرض کنم افرادی که در این استان سکان دار مسئولیت دامپزشکی در استان بودند خصوصا مدریت قبلی و فعلی اداره کل دامپزشکی استان واقعا از هیچ کوششی در جهت اعتلای خدمات دامپزشکی و کمک به قشر محروم استان خراسان جنوبی و خصوصا دامداران آسیب پذیر این استان درغ ننموده اند هم مدیریت قبلی و هم مدیریت فعلی دامپزشکی در استان هر دو از مناطق محروم و منطقه هایی کار خدمات رسانی را آنهم از سطح کارشناسی شروع کرده اند که شاید تصورش هم برای بعضی دوستان سخت باشد .به چالش کشیدن این سری از افرادی که با زحمت و کوشش خودشون به سطح مدیریتی در استان و کشور نائل میشوند هیچ خللی در شخصیت و بازخورد بهره برداداران و دامداران واقعی نسبت به ایشان نخواهد داشت و فقط به قول معروف آخرش روسیاهی می مونه برای ذغاااال ...افرادی هم که ناخواسته و خواسته تو این موج سوار میشن و میخوان موج سواری کنند و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند مطمئنا تیرشان به سنگ میخوره که ان شاالله تیرشان به فرق سر خودشون بخوره ...قابل توجه بعضی از افراد که آلت دست شده اند در این میان اینکه خدا خودش میدونه هر کدوم از ما چه کاره ایم حالا اینجا هم نشد تو دلش اون نفر خودش توبه کنه و دست از موج سواری برداره هم خداوند اونقد بخشنده هست که از سر تقصیراتش بگذره این مطلب رو از صمیم قلب خطاب به همه دامداران و بهره برداران واقعی عزیز عرض میکنم اگر به مدیریت قبلی و فعلی دامپزشکی استان که اینقدر هم و غم شون اعتلای این استان هست ناله و فغان سر میکنید خدا به دادتون برسه ...اینقد ناسپاس نباشیم
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سلام . باید دعا کنیم که خدا عاقبت همه مارا بخیر کنه . سرچه جیزهای بی ارزششی باید ضبحت و اعتراض بشه . مقضر حکیم مهراست که حرف این حاج اقا را نوشت . برای همین حرفهاست که خبرنگار ها می ترسند موضوعات مهم حامعه را پیگیری نمیکنند .
نظر شما
ادامه