کد خبر: ۴۲۷۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دشمنان به دنبال اولویتی به نام تهدیدات زیستی هستند، زیرا بر زندگی انسان و اقتصاد بالاترین تاثیر را می‌گذارد، ضمن آنکه اجرای آن برای دشمن هزینه زیادی ندارد ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دشمنان در عرصه جنگ اقتصادی با دستکاری عوامل بیماری زا، حوزه دامی کشور را تهدید می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز دوشنبه در حاشیه سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی که در موسسه تحقیقات، تولید و تهیه نهال و بذر کشور در کرج برگزار شد، افزود: براین اساس، پدافند غیرعامل به دنبال مصون‌سازی جامعه از تهدیدها است.

وی اظهار داشت: در گذشته تهدیدهای سایبری، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را داشتیم، اما اکنون دشمنان به دنبال اولویتی به نام تهدیدات زیستی هستند، زیرا بر زندگی انسان و اقتصاد بالاترین تاثیر را می‌گذارد، ضمن آنکه اجرای آن برای دشمن هزینه زیادی ندارد.

دکتر رفیعی پور با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام عیار نرم به اسم جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: جنگ اقتصادی همه کشورها را دربرمی‌گیرد زیرا به امنیت غذایی در هر کشوری برمی‌گردد.

وی افزود: دشمنان ما به طور قطع به دنبال آن هستند که عمداً با دستکاری ویروس‌ها و دستکاری عوامل بیماری زا کشور ما را تهدید کنند که حوزه دامی به عنوان دومین رکن اقتصاد کشور در معرض این تهدید است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان وابستگی به اقتصاد دامی همیشگی است، اظهار امیدواری کرد که با برگزاری همایش های علمی تمام ارکان حاکمیتی، تشکل ها، تولید کنندگان، اصحاب رسانه و... در خدمت پدافند غیرعامل برای مصون سازی حوزه انسانی و حوزه تولید در کشور ایران باشند.

دکتر رفیعی پور در ادامه با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 96، گفت: پارسال طغیانی در بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داشتیم که این طغیان از سال 95 شروع و در سال گذشته نیز ادامه داشت که تا اوایل سال 97 هم متاسفانه به شکل سینوسی گزارش‌هایی از کانون های بیماری داشتیم.

وی افزود: امسال برای پیشگیری از این بیماری برنامه‌هایی مانند رصد، پایش، تشخیص بیماری، معدوم‌سازی و در صورت نیاز اقدامات امنیت زیستی در حوزه طیور خواهیم داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واکسیناسیون طیور از 10 روز پیش دراستان قزوین آغاز شده و به ترتیب در استان‌های البرز، تهران و قم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در افزایش سطح ایمنی صنعت مرغداری کمک زیادی می‌کند که در کنار آن اقداماتی همچون ورود به حوزه مرغداری‌های غیرمجاز برای تعیین تکلیف آنها داشتیم.

وی گفت: در بخش پرورش مرغ‌های بومی و سنتی در روستاها اقدامات خوبی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی شروع کردیم که این مرغداری‌ها هم تحت نظر و با مدیریت بهداشتی به تولیداتشان ادامه بدهند تا خطری برای صنعت طیور نباشند.

وی افزود: در پی تفاهم‌نامه‌ای که با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید، کنترل تمام جابه‌جایی صنعت طیور مانند تخم‌مرغ، مرغ، غذای صنعت طیور و کود مرغی در مبادی مختلف کشور انجام می‌شود.

رفیعی پور با بیان اینکه این مجموعه اقدامات جلوی طغیان بیماری آنفلوانزای فوق حاد را در سال 97 خواهد گرفت، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری به شکل پراکنده در برخی از استان‌ها کانون‌های محدودی داشتیم که مجموع این کانون ها به 17 مورد می‌رسید .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درخصوص تب کریمه کنگو گفت: این ویروس در تمام استان‌های کشور وجود دارد واگر به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی عمل شود، حتی یک مورد بیماری در کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: امسال ۲ نفر در استان‌های همدان و کرمان براثر تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند که علت آن بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی بود.

وی بیان داشت: اگر دام خارج از کشتارگاه ذبح شود امکان ابتلا به این بیماری و دیگر بیماری‌ها مانند تب مالت و سیاه زخم وجود دارد.

سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی که با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به مدت2 روز ادامه دارد که دومین روز آن به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این مرکز آموزشی اختصاص دارد.


 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
آقای دکترسلام
دشمن چهل ساله که مشکل گشای سیاسیون کشور است شما هم بله !!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
احسنت به جناب دکتر رفیعی پور با سواد ،با تجربه ، بدور از حاشیه......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
واقعا ازین اظهارات ......... و گسترش توهم توطئه به بیماریهای نظیر انفلوانزا فوق حاد پرندگان که بارها شاهد اپیدمی ان در قرن بیستم بودیم و از قضا دامن دشمنان قسم خورده رو هم بارها گرفت، فقط میشه تاسف خورد!!!!!!!
اقای دکتر رفیعی پور بزرگوار این حرفها فرار به جلو شانه خالی کردن از بار مسئولیته!!!
اقتصاد سرطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
................ آقای دکتر مطمئن باشید قبل از ویروس،اقتصاد سرطانی که به همت مدیران مسئول ایجاد شده،کشور رو از پا درمیاره!شما نگران ویروس نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
................خیال ما با امدنت چشم امید بود ........
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
آقای دکتر خسته نباشید ممنون از تعامل جنابعالی در احقاق حق مردم....
نظر شما
ادامه