کد خبر: ۴۲۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


در گردهمایی دو روزه معاونان سلامت اداره کل دامپزشکی استان‌ها که در سنندج برگزار شد سه کارگروه تخصصی در حوزه‌های بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، قرنطینه و امنیت زیستی و نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، طي اين گردهمايي ترتيبي اتخاذ گرديد كه در حوزه‌هاي مربوط به دفتر مبارزه، نظارت و قرنطينه مسئولين مرتبط در حيطه‌هاي مذكور به طرح موضوعات بپردازند، بطوریکه در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه خوراک دام، طیور و آبزیان،بهداشت و فرآورده‌های دامی، اماکن دامی و صنایع وابسته، شیر و کشتارگاه‌های تخصصی دام و طیور اقدام شد.

این کارگروه‌ها به منظور اصلاح و بازنگری در دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها همچنین تدوین دستور العمل‌ها و آیین نامه‌های جدید در جهت رفع موانع و ایجاد شرایط کسب و کار در فرایند پرورش، تولید و استحصال در حوزه‌های بهداشت عمومی و مواد غذایی تشکیل شده است.

گفتنی است که کارگروه بهداشت و بیماری‌های دامی با محوریت و هدف به روزرسانی، بازنگری برخی دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی به ویژه در خصوص برنامه‌های مراقبت و کنترل بیماری‌های دامی استراتژیک و قابل انتقال بین انسان و دام تشکیل شد.

علاوه بر این با توجه به چالش‌های جدید استان‌ها و تغییر چهره بیماری‌ها و سویه‌های بیماری نیاز به تطبیق برخی دستورالعمل‌ها با شرایط اجرایی دیده می‌شد که کارگروه مذکور پیگیری، تدوین و ویرایش آیین نامه‌ها و ارائه پیشنهادات عملی جهت ارتقا وضعیت مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی را در دستور کار خود قرار داد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
چرا صدور پروانه شرکت پخش دارویی در خراسان رضوی به مشکل خورده؟
نظر شما
ادامه