کد خبر: ۴۲۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
واکنش عضو پیوسته فرهنگستان علوم به اظهارات مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران:
بعد از جوابیه‌های سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی، حالا نوبت به اعلام مواضع رسمی شاخه دامپزشکی فرهنگستان علوم، شده است و ...



حکیم مهر ـ محسن طاهرمیرزایی: مواضع منفی متولیان دامپزشکی علیه اظهارات مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران که دامپزشکی را یک شغل مزاحم عنوان کرده بود، همچنان ادامه دارد. بعد از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، حالا نوبت به اعلام مواضع رسمی شاخه دامپزشکی فرهنگستان علوم، شده است. «دکتر محمدقلی نادعلیان» این اظهارات را ناشی از بی‌اطلاعی برخی افراد می‌داند.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر موضع شاخه دامپزشکی فرهنگستان علوم در برابر اظهارات اخیر مبنی‌بر معرفی دامپزشکی به عنوان یک شغل مزاحم چیست؟

این حرف ناصحیح است و کسانی که این حرف را می‌زنند، نه اطلاعاتی از دامپزشکی دارند و نه خبر از دنیا. در تمام دنیا حیوانات در سطح شهر کاملا آزاد هستند و گردش می‌کنند. در ایران اگرچه ممنوعیت‌هایی در زمینه گردش حیوانات در شهر وجود دارد اما دایر کردن مطب دامپزشکی کاملا آزاد است. باید از افرادی که این اظهار‌نظرها را می‌کنند سوال کرد که مگر حرفه دامپزشکی چه مزاحمتی دارد؟ به نظر من منظور آنها فقط کلینیک‌های دامپزشکی بوده، چرا که غیر از آن دامپزشکی چیزی ندارد.

حکیم مهر: از نظر شما همین کلینیک‌های دامپزشکی، جزء مشاغل مزاحم هستند؟

خیر. این ادعا اصلا صحیح نیست و حرف بی‌ربطی است. کسی که این حرف را زده، باید ارشاد و توجیه کرد. ارائه خدمات کلینیکی یکی از فعالیت‌های مثبت دامپزشکی است. کمااینکه اگر دامپزشکان نباشند و این فعالیت‌های بهداشتی و درمانی را انجام ندهند، بیماری‌هایی مثل هاری، سل و تب مالت تمام مملکت را از بین می‌برد.

حکیم مهر:‌ موضع رسمی فرهنگستان علوم نسبت به این مساله چیست؟

موضع فرهنگستان کاملا منفی است. باید ریشه‌یابی کرد و دید که ایشان از چه نظر این حرف را زده‌اند؟ یا ارگانی که این حرف را زده، از چه منظری این کار را کرده است؟ چراکه به همین شکل نمی‌شود این حرف را زد. به قول قدیمی‌ها حرف ۴۰ پله دارد و باید سنجیده صحبت کرد. دامپزشکی مزاحم است و باید منتقل شود یعنی چه؟

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
چگونه میتوان ادعای نقش بهداشتی بودن یک سازمان را داشت در حالی که آن سازمان عضوی از بدنه بهداشتی کشور نیست. تا زمانی که جز سیستم بهداشتی کشور نیستیم اوضاع همین خواهد بود. یک بار برای همیشه به مشکلات دامپزشکی پایان دهید و این سازمان را به بدنه وزارت بهداشت ملحق کنید. زمانی باقی نمانده. دامپزشکی به مرگ خود نزدیک است. نفس های آخر را نظاره گر نباشید.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
درود بر حکیم مهر که اینچنین پیگر است و امید واریم تا اخذ عذر خواهی و پوزش و حذف افراد کم دانش در مسند امور پیش برود تشکر
نظر شما
ادامه