کد خبر: ۴۲۸۷۰



طی جلسه هم‌اندیشی، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اتحادیه‌ها و فعالان صنعت طیور استان به دیدار و گفتگو پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» در این نشست اظهار داشت: معدوم سازی همواره برای همکاران ما در دامپزشکی لطمات روحی و جسمی دارد و ما برای بقای تولید و حفظ سرمایه مرغداران این سختی‌ها را تحمل می‌کنیم.

وی گفت: امسال با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم اما با وحدت و هماهنگی می‌توان راه برون از مشکلات را بررسی و عملی کرد.

شریعتی گفت: در بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بایستی جدی عمل کرد و دامپزشکی همواره در این زمینه هشدار می‌دهد.

وی به لزوم رعایت مسایل قرنطینه‌ای و بهداشتی و هماهنگی بین تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اعلام داشت: انتظار داریم تشکل‌ها اعضای خود را در زمینه مسایل بیماری حساس کنند.

شریعتی خاطرنشان ساخت: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها بایستی در خصوص مرغداری‌های غیرمجاز حساس تر عمل کنند و ما هم همراهی می‌کنیم.

وی یادآور شد ما هماهنگی‌های لازم را برای حمایت از صنعت طیور و برخورد با ایمن سازی صنعت انجام داده‌ایم و شما هم باید اقدامات لازم را انجام دهید.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری اداره کل اعلام داشت: لازم است هماهنگی‌ها بیشتر شده و آموزش‌ها گسترش یابد و واحدهای غیرمجاز نیز صرفا با هماهنگی و تلاش تشکل‌ها و همراهی دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شوند.

ایجاد سامانه مشترک اطلاعاتی بین تشکل‌ها، مرغداری و سازمان دامپزشکی، برخورد با مرغداری‌های غیرمجاز و تولیدکنندگان طیور روستایی و رنگی فاقد مجوز، ساماندهی پرنده فروشی‌های غیرمجاز در مشهد که فاقد استاندارد‌های لازم دامپزشکی هستند و لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل طیور از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود که از سوی مدیران اتحادیه‌های مرغ گوشتی و تخمگذار، انجمن صنفی مرغداران گوشتی و اعضای این اتحادیه‌ها مطرح شد.


نظر شما
ادامه