کد خبر: ۴۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری آمادگی کامل دارد، گفت: برخی دستگاه‌ها کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هیچ گونه همکاری ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، اولین جلسه ستاد استانی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور دستگاه‌های عضو ستاد در سالن شماره ۲ استانداری و به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری تشکیل شد.

در این جلسه «دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از تشکیل جلسه را شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چندین استان کشور اعلام کرد و گفت: همه بخش‌های دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری آمادگی کامل دارد و این آمادگی زمانی معنای واقعی به خود می‌گیرد که همه دستگاه‌های عضو ستاد ضمن واقف بودن به وظایف خود، همکاری و تعامل سازنده‌ای با مجموعه دامپزشکی داشته باشند.

وی از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در سال‌های گذشته در وقوع رخداد بیماری در ۱۰ کانون بیماری سال‌های ۹۵ و ۹۶ خبر داد و گفت: در کانون‌های شناسایی شده سال‌های قبل دامپزشکی با دستان خالی و با امکانات محدود توانست علی رغم شیوع بیماری در واحدهای صنعتی تخمگذار و گوشتی استان‌های همجوار به موقع وارد عمل شده و همه کانون‌های بیماری که در جمعیت طیور بومی رخ داده بود را کنترل کند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در سال‌های گذشته علی رغم کمبود اعتبارات و عدم تخصیص اعتبار از منابع مدیریت بحران استان توانستیم از اعتبارات ملی مبلغ یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال جهت غرامت جبران تعداد ۱۱ هزار و ۳۶ قطعه طیور معدوم شده به صاحبان آنان پرداخت کنیم.

حجت‌الاسلام علی میرمحمدی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های به موقع دامپزشکی در مهار کانون‌های آلوده بیماری در سال گذشته گفت: پیگیری و جلوگیری از سرایت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به یک دغدغه ملی تبدیل شده است و باید تمام توان خود را در استان با بهره‌گیری از امکانات و رعایت دستورالعمل ها بکار گیریم تا بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

وی خواستار بسیج همگانی همه دستگاه‌های اجرایی به فراخور وظایف تعیین شده در ستاد ملی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد و گفت: مصوباتی که در این نشست وظایف دستگاه‌های مختلف را تعیین کرده است به صورت جدی و جهادی اجرایی کنید.

ممنوعیت صدور مجوزهای شکار پرندگان توسط محیط زیست، ساماندهی عاملین مرغ کشتار روز استان با محوریت معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران، همکاری نیروی انتظامی با مجموعه دامپزشکی در بر قراری پست‌های قرنطینه مرزی و عدم تردد خودروهای حامل طیور و فرآورده‌های طیور فاقد مجوز بهداشتی حمل، مدیریت عقیم سازی کود حاصل از پایان دوره پرورشی از مهمترین مصوبات این نشست بود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پسر زاگرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
صرف گفتن اینکه بعضی دستگاه ها همکاری نمی‌کنند که نشد حرف،دکتر عزیز!
نظر شما
ادامه