کد خبر: ۴۲۸۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

جمعی از مرغداران گنابادی در پی قطع ناگهانی برق توسط اداره برق و تلف شدن بیش از 6000 قطعه مرغ، مقابل اداره برق تجمع کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این مرغداران متضرر با آوردن مرغ‌های تلف شده خود در جلوی اداره برق گناباد تعدادی از آنها را به آتش کشیدند.

 «مصطفی علی اکبری» یکی از مرغداران تجمع کننده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که روز گذشته بر اثر قطع ناگهانی برق حدود 4000 قطعه مرغ از مرغداری من تلف شدند، گفت: این مرغ‌ها در حدود 80 تن و برآورد خسارت 40 تا 50 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به هوای گرم، مشکلاتی برای تأمین انرژی در کشور بوجود آمده اما انتظار می‌رفت که حداقل برق واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها قطع نشود.

این مرغدار اضافه کرد: این ندانم کاری‌ها باعث اخلال در بحث تولید در کشور می‌شود.

وی افزود: ما اگر دنبال روی منویات مقام معظم رهبری هستیم باید از تولید ایرانی و کالای ایرانی حمایت واقعی داشته باشیم نه این‌که اقداماتی انجام دهیم که خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

علی اکبری خاطرنشان کرد: هنوز این خسارت ادامه داشته؛ چراکه درمان این مجموعه مرغداری نیازمند سرمایه زیادی است.

این مرغدار گنابادی گفت: بیشترین تولید مرغ شهرستان در محور بیدخت به روستای نجم آباد وجود داشته و انتظار داشتیم که حداقل برق این مسیر را قطع نکنند.

اداره برق می‌توانست به ما فرصت دهد

 «حسن علی خدادادی» دیگر مرغدار تجمع کننده نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ظهر روز گذشته بر اثر قطع برق حدود بیش از 2 هزار قطعه مرغ 3 کیلوئی از واحد مرغداری بنده تلف شدند، آنهم زمانی که این مرغ ها آماده ورود به بازار بودند.

وی خاطرنشان کرد: اداره برق می‌توانست یکی دو روز به ما فرصت دهد تا فکری برای مولد اضطراری داشته باشیم که متأسفانه این فرصت داده نشد.

مرغداران نیازمند حمایت بیشتر

در ادامه «حسن مقیمی» رئیس هیئت مدیره شرکت مرغداران متشکل گناباد نیز در گفت و گو با ایسنا، تاکید کرد: در چهار روز قبل به شرکت اعلام کرده‌اند که امکان قطعی برق وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما نیز در پاسخ به اداره برق نامه نوشتیم که با توجه به خسارت وارده در طول یک ماه گذشته به مرغداران کشور، حتی الامکان از قطع کردن برق مرغداری‌ها جلوگیری شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مرغداران متشکل گناباد گفت: متأسفانه روز گذشته با بی‌توجهی به درخواست مرغداران در ساعات ظهر برق محور بیدخت به نجم آباد توسط اداره برق قطع شد که در این رابطه بیش از 6 هزار قطعه مرغ از دو مرغداری شهرستان تلف شدند.

مقیمی با اشاره به این‌که تاکنون با فرمانداری، اداره برق و جهادکشاورزی در این رابطه مکاتبه شده است ، تصریح کرد: با توجه به این‌که مرغداران با مشکلات عدیده‌ای نظیر افزایش قیمت دان و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند می‌بایست حمایت بیشتر و بهتری از این تولید کننده صورت پذیرد.

از مردم عذرخواهی می‌کنم

 «محمد بهشتی» رئیس اداره برق گناباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بحث قطعی برق دستوری است که در کل کشور در حال اجراست ، گفت: آن زمانی که احساس نیاز شود از طرف مرکز کنترل مقداری از بار شبکه به ناچار بایستی کم شود.

وی افزود: ما در این رابطه به مراکز حساس تولیدی از جمله مرغداری‌ها به صورت مکتوب، تلفنی و پیامکی اطلاع رسانی کرده‌ایم.

رئیس اداره برق گناباد ضمن عذرخواهی از مردم و بویژه مرغداران متضرر، خاطرنشان کرد: برق یک منطقه قابل تفکیک نبود ولی زمان قطع برق را کم کرده‌ایم.

بهشتی تأکید کرد: قطعی برق مشکلی نیست که خیلی قابل پیش‌بینی باشد و ممکن است به دلیل شکستگی تیر برق یا آسیب‌هایی که در شبکه پیش می‌آید برق قطع شود و بر همین اساس باید افرادی که نسبت به قطع برق حساس هستند برای استفاده از مولدهای اضطراری از قبل پیش‌بینی های لازم را داشته باشند.

 
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
وقتی که پروانه صادر میشه تعهد خرید ژنراتور اضطراری گرفته میشه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
بله تعهد خرید ژنراتور گرفته میشه اما شهرستان گناباد با شهرستان های شمال کشور که روزانه بطور طبیعی قطعی برق دارند متفاوته و ما ۲۰ ساله تو گناباد مرغداری داریم اما قطعی به این شکل و به دلیل افت فشار و دستور از مرکز استان نداشتیم و به همین علت ژنراتورها آماده به کار نبودن.
در ضمن من بهمراه تمام مرغداران شهرستان حاضریم قسم بخوریم که اخطار کتبی نبوده و شفاهی گفتن و اونم بسیار بی برنامه و وقتی که مرغدار نه میتونه ژنراتور بخره و نه تعمیر کنه در اون فرصت کم.
حرف ما اینکه اداره برق گناباد میتونسته برق اون چند مرغداری قطع نکنه و تا سر جاده بیدخت به نجم آباد قطع کنه... اما جناب بهشتی ادعا میکنند که نمیشده و من حاضرم ثابت کنم میشده....
ضمنا ما دو روز قبل نامه زدیم با امضاء مرغداران که چند روز به ما فرصت بدید بعدش چشم، ژنراتور پفک نیست که بریم از سر کوچه بخریم.
حتی جناب فرماندار هم متوجه بی کفایتی این مسئول شهرستان شدند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
بنده در جمع اعتراضی بودم چرا دروغ و کذب پخش میکنید؟؟؟ آقای رئیس ادارا برق از درب پشتی فرار کرد و حتی در جمع اعتراض کنندگان حاضر نشد. په رسد به عذرخواهی و بعد از رفتن به فرمانداری و عذرخواهی فرماندار ایشون دستور دانند این آقای برق بیاد و اونجا هم عذرخواهی نکرد... چرا الکی خبر پخش میکنید... اینقدر مغرور بود که جلو فرماندار به مرغداران نیش خند میزد و میگفت شما از بحث فنی برق سر در نمیارید.... درصورتیکه حاضرم با مدرک ثابت کنم که بحث فنی مطرح نبوده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
رئیس دولت برق قطعات پیشرفت نیست ایران مشکلات وحشت؟؟
نظر شما
ادامه