کد خبر: ۴۲۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


در هر زمان و هر مکان، امکان مواجه میزبان‌های حساس با ویروس آنفلوانزای پرندگان وجود دارد و این ویروس دیگر تابستان و زمستان نمی‌شناسد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تذکر این موضوع گفت: سال بیماری آنفلوانزای پرندگان بدین شکل می‌باشد که از پاییز سال ۹۶ آغاز شده است و تا پایان تابستان ۹۷ ادامه خواهد داشت که از آن به موج بیماری ۹۷-۹۶ نام می‌بریم، اما برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور برای سال بیماری۹۸-۹۷ طراحی شده است و اثرات آن را می‌توان از پائیز ۹۷ مشاهده نمود.

سازمان دامپزشکی کشور در تلاش است تا این موج بیماری به مزارع پرورش طیور کشور نرسند. از سوی دیگر، سازمان موفق شده است تا این موج را در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری، متوقف نماید. موضوعی که در سال گذشته، تا اواسط مردادماه ادامه داشت .

ماکنعلی با اشاره به اینکه مواردی چون رخدادهای اخیر در استان اصفهان قابل پیش بینی بوده است، ادامه داد: ویروس آنفلوانزا در کشور پخش شده، با شرایط ما تطبیق یافته و بومی شده است؛ این در حالی است که بنابر دلایلی متعدد موفق نشدیم تا در زمان مناسبی که مد نظرمان بود، واکسن را به کشور وارد کنیم و در اسفندماه برنامه ای را برای بهره گیری از آن داشته باشیم تا اثرات آن را در فروردین مشاهده کنیم .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: رویه واکسیناسیون در قزوین عالی پیش رفته است؛ در استان البرز قابل قبول است، اما در تهران بایستی با دقت بیشتری دنبال شود. در همین راستا، بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است و جا به جایی کلیه پولت‌های واکسینه نشده، ممنوع اعلام شده است تا استان‌ها در بحث واکسیناسیون با جدیت برخورد کنند .

وی در پایان گفت : اگرچه تحریم‌ها و مباحث ارزی سبب شده است تا در روند واردات واکسن‌ها مشکلاتی پدید آید اما در تلاشیم تا ۳ هفته آینده ۶۰ میلیون دز دیگر از این واکسن‌ها را وارد کنیم و استان‌های انفجاری را تحت پوشش کامل قرار دهیم؛ همچنین پولت‌های حائز شرایط در استان قم نیز با ۱.۵ میلیون دز فراهم شده، پوشش داده خواهند شد. تحت چنین شرایطی، حداقل اتفاقی که شاهد آن خواهیم بود، کاهش کانون‌های صنعتی ما تا ۸۰ درصد می‌باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
به برنامه" با آنفلوآنزا تا ابد" خوش آمدید
نظر شما
ادامه