کد خبر: ۴۲۹۳۴
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: ما نیز در بخش دولتی خود را موظف به حمایت از این فعالیت‌ها می‌دانیم ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مشهد از آزمایشگاه تستا واقع در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در این دیدار ضمن گفتگو با مدیر این مجموعه که به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان دامپزشکی کشور در حال فعالیت است، اظهار داشت: برخی اقدامات و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بخش خصوصی غرورآفرین است و ما نیز در بخش دولتی خود را موظف به حمایت از این فعالیت‌ها می‌دانیم.

وی اعلام داشت: تشکیلات دامپزشکی بیش از ۹۰ سال عمر دارد و مجموعه پژوهشی ما یعنی موسسه رازی نیز بیش از یک صد سال قدمت دارد و شرکت‌های دانش بنیان نیز به تازگی به این جمع اضافه شده اند، اما با این وجود برای برخی اقلام آزمایشگاهی هنوز وابسته‌ایم و نیاز هست تا تلاشی جهادی و جدی در این بخش از دامپزشکی صورت بگیرد.

رفیعی پور گفت: در دیدارهایی که با معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ام به نتایج جالبی رسیدیم و از جمله آنها این بود که شبکه آزمایشگاهی کشور را تعریف کنیم که با پیگیری انجام شده، این مهم انجام شد تا فعالیت‌ها و کیفیت اقدامات در یک جا و برای بهره برداری مناسب و مطلوب به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: امروز در نمایشگاه دام و طیور مشهد قرار است پروسه تولید از مزرعه تا سفره را به نمایش بگذارند.

رفیعی پور گفت: ما در حوزه تولید غذا از نظر کمی مازاد تولید داریم ولی با توجه به نداشتن برخی استانداردهای لازم، ضایعات ما بالا بوده و امکان صادرات مطلوب را نداریم.

وی اعلام داشت: در جهت افزایش کیفیت صادرات و نیز مازاد تولید نیاز به همکاری مراکزی نظیر تستا داریم تا به سمت توسعه صادرات گام برداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: سطوح آزمایشگاه‌های ما باید از سطح ملی به سطوح منطقه‌ای و بین المللی ارتقا یابد تا در زمینه صادرات فرآورده‌های خام دامی هم موفق تر عمل کنیم.

«دکتر بهشتیان» مدیر عامل تستا نیز در این دیدار افزود: سازمان دامپزشکی بیشترین نقش را در سلامت جامعه دارد.
 
وی با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده و اشتغال بیش از ۵۰ نفر نیروی متخصص در این آزمایشگاه، اظهار داشت: انتظار داریم سازمان دامپزشکی نه تنها در استان، بلکه در سطح کشور از ما حمایت کند.



نظر شما
ادامه