کد خبر: ۴۲۹۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر



مشاور مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تب برفکی دام‌ها با استفاده از تجویز گیاهان دارویی بهبود یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر خسرو فاتحی» اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ قلم داروی گیاهی برای بیماری‌های دامی تولید شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون نیز دو کارخانه تولید داروهای گیاهی در استان اصفهان اقدام به تولید داروهای گیاهی دامپزشکی کرده‌اند.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش داریم که به سمت درمان بیماری‌های دامی با داروهای گیاهی پیش برویم و کمتر از داروهای شیمیایی به خاطر عوارض بالای آن استفاده کنیم، گفت: استفاده از داروهای گیاهی برای بیماری‌های دامی مسیر جدیدی است که پیش گرفتیم و امیدواریم بتوانیم سبب بهبود بیماری‌های دامی با این نوع داروها شویم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سهم بازار داروهای دامپزشکی را داروهای گیاهی از آن خود خواهد کرد و این هدفی است که تا سال ۱۴۰۴ دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: با توجه به تنوع بالای گیاهی در ایران و وجود هشت هزار نوع گیاه در کشور تلاش کردیم از این ظرفیت بزرگ برای ساخت داروی گیاهی دامپزشکی استفاده کنیم.

فاتحی بیان داشت: امسال که به نام حمایت از کالای داخلی نام گرفته است تلاش کردیم که با حمایت از شرکت‌های داروسازی بتوانیم تولیدات داروهای گیاهی دامپزشکی را علاوه بر مصارف داخلی، به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.

وی یکی از چالش‌های پیش رو در استفاده از داروهای گیاهی دامپزشکی را ایجاد زمینه اعتماد و اطمینان بخشی به کلینسین‌های دامپزشکی معرفی کرد و گفت: اطمینان از کارایی و اثربخشی و بی‌خطری فرآورده گیاهی یا طبیعی را باید به کلینسین‌های دامپزشکی اثبات کرد که برای بیماری‌های دامی از داروهای گیاهی استفاده کنند.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متخصص داخلي دام بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
1
بهبودي تب برفكي؟ فكر ميكنم صحبت هاي آقاي دكتر دقيق انتشار نداديد.
اهميت تب برفكي در پيشگيري است چرا كه همانگونه كه همه همكاران محترم استحضار دارند دامي كه مبتلا به تب برفكي مي شود هيچگاه دام توليدي نخواهد شد(توليد شير و...) و اهميت اين بيماري در كشور ما بر پيشگيري و كنترل بيماري است و برطرف كردن علائم ظاهري دام اهميت بهداشتي-كنترلي بالايي ندارد.با اين داروي گياهي مثلا دام مبتلا كه قبلا ٤٥كيلو شير مي داده ايا دوباره به ٤٥كيلو توليد مي رسد؟ آيا اثرات بسيار منفي كه بر بافت پستان گذاشته از بين ميرود؟يا فقط بر روند ترميم زخمهاي دهاني و سم و...تأثير دارد؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
1
یک نظریه علمی با استفاده از تجربه شخصی یک دامدار مجهول!!!
مثلا عنوان دکترا را یدک‌ می کشیم.لااقل جای دیگری مطرح نشود تا آبروی دامپزشکان حفظ شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
تب برفکی ویروسی هست و بهبودی معنی نداره .
فقط درمانهای کمکی مانند ویتامین تراپی - مسکن - و آنتی بیوتیک برتی عفونتهای ثانویه تجویز می شود.
نظر شما
ادامه