کد خبر: ۴۲۹۴۶
 

اخیرا گجتی طراحی و ساخته شده است که به طور مداوم دمای بدن حیوان را در ناحیه گردن اندازه گیری کرده و در صورت احتمال رخداد سکته گرمایشی، صاحبان را مطلع می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران آنلاین، چندین سال پیش سگ خانوادگی متیو ادواردز به علت گرما و بالا رفتن دمای بدنش سکته کرده و از دنیا رفت. این حادثه الهام بخش این مهندس از کارولینای جنوبی شد تا گجتی را طراحی کند تا بر اساس آن سگ های دیگر از سرنوشت مشابه نجات یابند.

گجت Tag Dawg به راحتی به گردن حیوان متصل شده و حاوی سنسورهای متعددی است که هر لحظه دمای بدن حیوان را اندازه گیری می کند.

یک ریزپردازنده با استفاده از الگوریتم های سفارشی به منظور تعیین دمای فعلی حیوانات در این گجت تعبیه شده که دمای پوست را در گردن حیوان رصد کرده و اندازه گیری می کند. این دستگاه در عین حال رطوبت هوا را اندازه گیری کرده و شکل و درجه حرارت بدن را بر روی صفحه ماژول الکترونیک مقاوم در برابر آب به نمایش می گذارد.

اطلاعات ثبت شده بر روی صفحه یک سیستم رنگی کد گذاری به نمایش درامده و صاحب حیوان با نگاه کردن به ان می توانند از زمان رسیدن به منطقه خطر آگاه شوند. صاحبان سگ ها به کمک این گجت می توانند خیالی آسوده داشته و با رصد لحظه به لحظه دمای بدن حیوان خود را اندازه گیری کرده و با چنین شیوه ای احتمال ایجاد سکته گرمایشی را کاهش داده و حتی حذف کنند.

به گفته سازنده این گجت، ممکن است این سیستم در آینده ای نزدیک از طریق یک اپلیکیشن نصب شده در تلفن های هوشمند ، کاربران را از وضعیت گرمایشی بدن حیوان آگاه کرده و آن ها را از مرگ آنی ناشی از سکته گرمایشی نجات دهد. این گجت در حال حاضر در سایت کیت استارتر با قیمتی برابر 120 دلار پیش فروش می شود.

 
 
نظر شما
ادامه