کد خبر: ۴۲۹۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
بر اساس بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور:
ورود پولت تخم‌گذار غیرواکسینه علیه آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان‌های انفجاری شامل آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، گیلان، مازندران و گلستان ممنوع می‌باشد ...
 

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی کشور ورود پولت های واکسینه نشده بر علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استانهای انفجاری را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این سازمان در راستای جلوگیری از بروز طغیان های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و حفظ سرمایه و منافع ملی، اجرای موارد ذیل را به همراه برنامه ملی کنترل آنفلوانزا در بازه تقریبی زمانی یک ساله شهریور ماه 97 تا شهریور 98 الزامی دانست.

1. ورود پولت تخمگذار غیرواکسینه علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان های انفجاری شامل آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، گیلان، مازندران و گلستان ممنوع می باشد.

2. امکان مواجه و بروز رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مزارع مرغ مادر و تخمگذار، حتی در اوج گرما در استان های انفجاری بسیار بالاست، لذا موضوع گزارش سریع و به موقع در مهار کانون ها بسیار مهم و حیاتی است و در صورت عدم رعایت گزارش به موقع توسط مدیریت و دامپزشک واحد، موضوع به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی مورد بررسی قضایی قرار خواهد گرفت.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
1
0
این موضع نشان می دهد رهیافت عملی متولی واکسیناسیون محدود و هدفمند نیست و مشابه واکسیناسیون انبوه رفتار می کنند. در واکسیناسیون هدفمند، محدودیت برای واکسن خورده هاست و نه جمعیت واکسن نخورده و در نوع انبوه عملا همه جمعیت موجود در منطقه واکسینه میشوند. اتفاقا در شرایطی که‌ DIVA محدود شده به بررسی وضعیت پرندگان واکسن‌ نخورده دیده بان در جمعیت واکسن‌خورده ها، ورود پرندگان حساس به این استان ها و تلفات شان، نشانگر آتشی است که زیر خاکستر واکسیناسیون مخفی شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
2
گزارش دادن حتی بصورت محرمانه مساویست با بیکاری چندین ساله و بدبختی.تجربه نشان داده است که اگر مسوول فنی گزارش دهد از خود اداره به مرغدار اطلاع می دهند که ما حامی تولید کننده هستیم و اصلا انفلوانزا بیماری مهمی نیست بلکه مسوول فنی به ما خبر داده است
فلذا همکاران دادگاه بروند بهتر است.خود قاضی و بازپرس همینکه متوجه شود که ناظر از کارفرما حقوق می گیرد تبرئه می شود و یک توبیخ به اداره خواهد زد.
همکاران تهدیدات را جدی نگیرند
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
2
سازمان اول به فکر قراردادی کردن به صورت نیمه دولتی این مسولین فنی بدبخت باشه بعد باقی قضایا
مسیول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
1
0
سازمان فقط و فقط این اخطارها و مجازات را برای مسیولین فنی در نظر میگیرد! واقعا متاسفم که فقط حامی تولید کننده است و به همکار خود خیانت میکند، همکاری که حقوق بخور و نمیر از کارفرما میگیرد که باید گزارشش را هم بدهد، واقعا مسخرست
متخصص طیور استان البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
آقای دکتر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور سال قبل پس از انتصاب در شرایطی کاملا بحرانی به همه ما اعلام کرد و به نوعی هشدار داد که با ادامه روند فعلی موج آنفلوانزای 97-98 دو ماه زودتر شروع خواهد شد ما به درایت و تحلیل او خیلی عمیق توجه نکردیم حالا متوجه شده ایم و پی برده ایم به عمق درایت اوآنقدر گفت و نوشت برای مخالفان که چاره ای جز واکسیناسیون واحدها ی تخمگذار و مادر وجود ندارد که همگی فکر می کردیم او خسته و زمین گیر خواهد شد و کوتاه خواهد آمد اما او نه تنها خسته نشد بلکه مصمم و معتقد به برنامه خود با ابلاغ این دستورالعمل د نشان داده کاملا جدی و مصممتر از قبل برای دفاع از منافع ملی و کنترل بیماری می باشد وبه ادارات کل دامپزشکی استان ها هشدار داده بحث معیارهای کنترلی و واکسیناسیون را کاملا جدی بگیرند و د ر برخورد با کسانی که تعللی در نظارت بر اعمال موازین امنیت زیستی و گزارش دهی داشته باشند کوتاهی نکنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
خدا را شکر اگر اینجوری بشه بهتره چون همه میفهمند که روش حقوق گرفتن مسولین فنی و روشی برای کنترل بیماری نیست و فقط یک جایگاهی برای توصیه و مشاوره برای مرغداران است و اختیاراتشان در حدی نیست که بخواهند گزارش دهند واگر چنین کاری کنند محکوم به اخراج هستند و نترسیم اگر به مراجع قضایی معرفی شویم محکوم نیستیم . دیروز وزیر مسکن اعتراض کرد از روش انتخاب ناظرین ساختمان و حقوق گیرشان که چون حقوق از مالک ساختمان میگیرند پس نظارتی هم نیست و کار مسولین فنی دامپزشکی نیز عین ناظرین ساختمان است ولی فعلا شاکی خضوصی نداشته تا عاقبتش معلوم شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
اگر به مراجع قضایی معرفی بشیم که خوبه شاید فرجی شد و نجات یافتیم . و همه درد ما را فهمیدند .
نظر شما
ادامه