کد خبر: ۴۲۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
اطلاعیه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
سهل‌انگاری در رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای توسط مدیریت واحدهای پرورشی، ناشی از عدم باور مدیران واحدها به توانایی بیماری‌زایی ویروس در فصول گرم سال می‌باشد ...
 

حکیم مهر: دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

بررسی های صورت گرفته بر روی رخدادهای اخیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور در فصل گرما، سهل انگاری در رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای توسط مدیریت واحد پرورشی بویژه مزارع مرغ تخم گذار، ناشی از عدم باور مدیران واحدها به توانایی بیماری زایی ویروس در فصول گرم سال می باشد؛ بویژه اینکه تجربیات سال های اخیر در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد در کشور و جهان حاکی از آن است که اگر چه حساسیت ویروس آنفلوانزا به حرارت، زیاد می باشد، ولی به دلیل وجود عوامل متعدد در حفظ ویروس و در نتیجه انتقال و انتشار بیماری، احتمال وقوع همه گیری آنفلوانزا حتی در اوج گرمای تابستان وجود دارد؛ لذا ضروری است پرورش دهندگان بویژه مزارع مرغ تخم گذار در این خصوص به موارد ذیل توجه كامل نمایند:

1- در هر شرایط آب و هوایی بویژه در فصول گرم سال بر رعایت دقیق و کامل اصول امنیت زیستی در واحد خود نظارت كامل داشته باشند.

2- در صورت وقوع هرگونه تلفات غیر عادی، افت مصرف آب و دان و یا افت تولید به ویژه در واحدهای تخم گذار، مادر و بوقلمون، قبل از هر چیز به بیماری آنفلوانزا مشكوك شوید و ضمن تشدید ضوابط قرنطینه ای، نسبت به اعلام مورد به اداره دامپزشكی شهرستان اقدام نمایید.

3- پرندگان آبزی، بومی و آزاد پرواز در هر فصلی از سال می توانند حامل ویروس آنفلوانزا باشند و در صورت تماس مستقیم یا غیر مستقیم، سبب انتقال بیماری به واحد مرغداری خواهند شد.

4- مواد آلی بویژه كود سبب افزایش پایداری ویروس در محیط شده و حتی قوی ترین ضد عفونی كننده ها نمی توانند ویروس را در حضور مواد آلی از بین ببرند؛ لذا لازم است در زمینه پاكسازی مرغداری و فضای اطرافی و رعایت اصول قرنطینه در زمان انتقال كود توجه كامل گردد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
پس بشتابید و زودتر واکسن بزنید نکنه خدای ناکرده واکسن های وارداتی تاریخ مصرفش تمام بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه