کد خبر: ۴۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

این روزها نگهداری از حیوانات از علاقه مندی بسیاری از به مردم کشورمان شده و گربه هم یکی از چند حیوانی است که قابل نگهداری در آپارتمان های کوچک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مشروح، جدا از این ویژگی بسیار قابل توجه، در ادامه به چند ویژگی مثبت دیگر نگهداری این حیوان با مزه اشاره خواهیم کرد .

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

 داشتن یک گربه می تواند آرامش بخش باشد و موجب کاهش استرس  و اضطراب شود. گربه ها به این دلیل که دردسر زیادی برای نگهداریشان ایجاد نمیکنند و لذت داشتنشان از دردسر نگهداریشان بیشتر است، سبب آرامش می شوند.

کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی

 مطالعات نشان می دهد که صاحبان گربه کمتر در معرض خطر  سکته مغزی  نسبت به سایر صاحبان حیوانات هستند. نوازش گربه و علاقه ای که گربه  از خود نسبت به صاحبش نشان میدهد باعث ترشح مجموعه ای از هورمون ها  میشود که ترشح این هورمون ها روشی برای کاهش خطر سکته مغزی است.

گربه همچون یک مشاور است

بسیاری از افراد گربه ها را بهترین گزینه برای درد ودل کردن میدانند. گربه ها میتوانند برای ساعت ها در کنار صاحبانشان بنشینند و همین کارشان افراد را ترغیب به درد و دل کردن با گربه شان میکند. نتیجه این کار ترشح هورمون  اوکسی توسین در بدن میشود که باعث افزایش آرامش در افراد میشود.

مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به اوتیسم زمانی که ساعاتی را با گربه میگذرانند از اضطراب و نگرانی کمتری رنج میبرند.

سیستم ایمنی بدن قوی میشود

افرادی که در خانه در معرض رفت و آمد گربه و موی بدن آن هستند کمتر دچار آلرژی  و آسم  میشوند. به بیان دیگر حضور گربه مانند نوعی واکسن عمل میکن دو همین باعث مقاوم تر شدن  سیستم ایمنی  در برابر حمله های آلرژیک میشود.

البته این مسئله درباره افرادی که مشخصا به گربه آلرژی دارند به هیچ عنوان صدق نمیکند.

کاهش فشارخون

مطالعات نشان میدهد که سرو کله زدن با گربه ها سبب کاهش فشار خون میشود. طی آزمایشی، گروهی از افراد را که همگی از بالا بودن فشار خون رنج میبردند را وارد اتاقی پر از گربه کردند و بعد از گذشت یک ساعت سطح فشار خون همگی آنها به حد نرمال رسیده بود. به همین دلیل است که یکی از توصیه های متخصصین اروپایی به افراد با مشکل فشار خون، نگهداری از گربه در خانه است.

اجتماعی تر شدن

افرادی که گربه دارند بسیار با این حیوان حرف میزنند و همین تمرینی است برای افراد کم حرف.منظورمان افرادی است که در شروع مکالمه با افراد دیگر و البته بروز هیجاناتشان دچار مشکل هستند. بنابراین این افراد به مرور زمان و از طریق مکالمات روزانه شان با گربه ها،  توانایی بیشتری در ارتباط گیری با انسان ها پیدا خواهند کرد.

منبع: healthfitnessrevolutio

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
4
0
چه کاریه آدم با گربه حرف بزنه تا اجتماعی بشه؟
مگه این همه همنوع که زبون همدیگه را می فهمیم‌را ازمون گرفتند که بریم سراغ حرف زدن با گربه؟!
جاهلیت مدرن ببین بشر را به کجا رسونده
پاسخ ها
Banou Moshaveri
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
دکتر عنغب
سعید
|
Spain
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
3
بسیار عالی . داشتن حیوون خونگی روی روحیه و اعتماد به نفس بنده خیلی تاثیر مثبت داشته .
نظر شما
ادامه