کد خبر: ۴۲۹۸۸
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نادرست از شیوع بیماری طاعون نشخارکنندگان کوچک در پارک ملی خبر گفت: اگر بیماری‌ها، شیوع و طغیان آن به درستی اعلام نشود، می‌تواند مردم را آشفته کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» در جلسه ستاد بحران استان کرمان اظهارداشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری جدیدی نیست و حدود ۳۰ سال است که شیوع پیداکرده است.

وی با بیان اینکه این بیماری جزء آن دسته از بیماری‌هایی است که ریشه‌کن نمی‌شود گفت: استراتژی ما برای مقابله با این بیماری کنترل دام‌ها است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه با واکسیناسیون می‌توان این بیماری را کنترل کرد افزود: در بهترین شرایط واکسیناسیون دام‌ها ۷۵ درصد جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون در دام‌های استان از مناطق اطراف پارک‌ها آغاز و در مرحله بعد به سراغ دیگر مناطق استان می‌رویم بیان کرد: در پارک ملی خبر بافت مناطقی به عنوان پناهگاه در نظر گرفته شده که می‌تواند محلی برای تبادل بیماری بین دام وحشی و اهلی باشد.

رشیدی با انتقاد از اطلاع‌رسانی نادرست برخی از مدیران درباره شیوع این بیماری در پارک ملی خبر گفت: اگر بیماری‌ها، شیوع و طغیان آن به درستی اعلام نشود می‌تواند مردم را آشفته کند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی نادرست این بیماری و شیوع ان در منطقه در کنار اثرات روانی که بر منطقه حتی موجب لطمه زدن به صنعت گردشگری کشور و به ویژه استان کرمان خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه بلافاصله و پس از دریافت نخستین گزارشات از شیوع این بیماری در منطقه بلافاصله اکیپ‌های دامپزشکی برای بررسی بیماری وارد منطقه شدند گفت: نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرکز تشخیص انجام و واکسیناسیون مجدد در دام‌های اهلی روستایی حاشیه منطقه خبر توسط نیروهای دامپزشکی استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای کردن این بیماری باعث نگرانی افکار عمومی شده است، افزود: این بیماری مخصوص دام است و به انسان سرایت نکرده و خطری برای ما ندارد.

 
 
نظر شما
ادامه