کد خبر: ۴۲۹۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ، با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: این شرکت با توزیع مرغ های منجمد در حال انقضا، سلامت و امنیت جامعه را تهدید می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «علی طهماسبی» افزود: شرکت امور پشتیبانی دام برای تامین ذخایر استراتژیک و تنظیم بازار مرغ هر ساله بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به کشور ضرر می رساند.

وی تصریح کرد: اگر زنجیره های تولید، وظیفه ذخیره استراتژیک و تنظیم بازار را با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام، برعهده بگیرند، دیگر شاهد این چالش ها نخواهیم بود. همچنین مرغ های تاریخ مصرف گذشته هم وارد بازار نخواهد شد.

زنجیره های تولید، بهترین راهکار شرایط دشوار کنونی

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ بهترین راهکار شرایط کنونی صنعت طیور کشور را استفاده از زنجیره های تولید دانست و گفت: در حالی که مرغداران مستاصل و ناامید هستند، زنجیره ها می توانند آنها را مدیریت کنند.

وی افزود: ابتدا زنجیره ها ابتدا باید تکلیف شان را با شرکت پشتیبانی امور دام مشخص کنند.

طهماسبی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام با دو هدف ذخیره استراتژیک و تنظیم بازار مرغ را جمع آوری می کند، تصریح کرد: این شرکت وقتی قیمت مرغ ارزان است، آن را ذخیره و به محض افزایش قیمت، آن را توزیع می کند.

وی افزود: این در حالی است که قیمت مرغ هیچ وقت گران نمی شود، بنابراین با توزیع مرغ در حال انقضا، امنیت و سلامت مصرف کنندگان به مخاطره می افتد.

طهماسبی با بیان اینکه زنجیره های تولید از صنعت جدا نیستند و مشکلات سایر بخش ها، زنجیره ها را نیز درگیر کرده است، گفت: به محض اینکه قیمت مرغ افزایش می یابد، شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد ۵۸۰۰ تا ۶ هزار تومانی را در بازار توزیع می کند.

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ با اشاره به اینکه زنجیره های تولید توانسته اند در سال های اخیر بخشی از مرغداری های پراکنده را زیر چتر حمایتی خود بگیرند، اظهار کرد: اگر وضع کنونی ادامه پیدا کند، زنجیره ها دیگر نمی توانند از واحدهای مرغداری حمایت کنند.

سود موثر بانک ها در ایران ۱۵ و در کشورهای رقیب ۳ درصد است

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ گفت: زمانی هدف ما این بود که در ۵ سال اول ۴۰ درصد واحدهای مرغداری را زیر چتر زنجیره ها وارد کنیم و با مدیریت واحد قیمت تمام شده را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم.

او ادامه داد: برنامه های ما برای صادرات و رقابت در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه تنظیم شده بود تا مرغ را نه تنها به افغانستان بلکه به قطر، روسیه، عمان و بسیاری از کشورهای آفریقایی صادر کنیم.

طهماسبی یکی از عوامل ایجاد توان رقابتی در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه ای را نرخ بالای بهره بانکی در کشور دانست و افزود: نرخ بهره بانکی در کشورهای رقیب صفر تا ۵ درصد و سود موثر (نرخ تورم منهای بهره بانکی) ۳درصد محاسبه می شود.

وی افزود: در حالی که سود موثر در کشور ما با توجه به بهره بانکی و نرخ تورم ۱۵ درصد است.

او ادامه داد: امیدواریم با وجود چالش های موجود بتوانیم در صنعت پیش برویم اما کار سخت و سخت تر می شود.

سیاست های کلان صنعت مرغداری به زنجیره های تولید واگذار شود

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ با بیان اینکه باید سیاست های کلان صنعت مرغداری در اختیار زنجیره های تولید قرار بگیرد، گفت: هنوز هیچ تشکلی قدرت تصمیم گیری برای صدور مجوزها را ندارد و نمی تواند درباره میزان تولید یا مصرف تصمیم ساز باشد.

وی افزود: هیچ توازنی بین تولید و مصرف در کشور وجود ندارد و باید به اندازه مصرف داخلی و ایجاد توان صادراتی تولید کنیم.او ادامه داد: وقتی با سررزیر تولید مواجه می شویم، نتیجه اش مشکلات کنونی می شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه به کارآمد بودن زنجیره ها در این شرایط امیدوار است، اظهار کرد: زنجیره ها می توانند در این مرحله از صنعت برای مقابله با چالش ها پیشگام باشند.

زنجیره ها باید نهاده ها را خودشان وارد کنند

طهماسبی بخشی از عوامل اثرگذار بر نوسانات نرخ ارز فرامرزی و بخش دیگر را داخلی دانست و گفت: زنجیره ها باید مستقیم نهاده هایشان را خودشان وارد می کردند و کمترین آسیب را در نوسانات قیمت ارز و نهاده متحمل می شدند.

وی افزود: یک شرکت تعاونی تشکیل دادیم که بتواند با استفاده از بخشی از سرمایه صندوق طیور نهاده وارد کند.

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ با بیان اینکه امیدواریم در آینده در روسیه کشت فرامرزی انجام دهیم، اظهار کرد: به این ترتیب می توانیم حداقل در تولید ذرت به خودکفایی برسیم.

موافقت وزارت جهاد کشاورزی با مرغ ۹۵۰۰ تومانی

طهماسبی با بیان اینکه براساس آخرین جلسه با مدیرکل دفتر طیور معاونت وزارت جهاد کشاورزی قرار شد قیمت مرغ زنده ۶۵۰۰ تا ۶۶۰۰ و مرغ درب کشتارگاه ۹۵۰۰ باشد، اظهار کرد: این قیمت ها را وزارت جهاد کشاورزی پذیرفته اما سازمان حمایت هنوز تایید نکرده است.

وی افزود: اگر این قیمت ها در سطح جامعه ابلاغ شود، شرکت پشتیبانی امور دام بر این اساس، نمی تواند مرغ منجمد را با قیمت ۵ تا ۶ هزار تومان در بازار توزیع کند.

او ادامه داد: قیمت مرغ در کشورهای همسایه در ترکیه کمتر از ۱۵ هزار تومان و در قطر و عمان بیشتر از ۲۰ هزار تومان نیست.

کارخانجات تولید خوراک دام اعتماد دوباره مرغداران را جلب کنند

عضو هیات مدیره شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۷۰ مرغداران از کارخانجات خوراک، دان تهیه می کردند، گفت: در آن زمان به دلیل برخی ناکارآمدی ها در کارخانجات خوراک، مرغداران اعتمادشان را از دست دادند.

طهماسبی با بیا اینکه بعد از سال ۸۵، واحدهای مرغداری باز هم به استفاده از دان فرآوری شده روی آوردند، گفت: خوراک آماده باعث کوتاه شدن دوره پرورش، پایین آمدن ضریب تبدیل و در نهایت قیمت تمام را کاهش می دهد.

او افزود: کارخانجات تولید خوراک دام باید اعتماد مرغدار را با افزایش کیفیت و کاهش قیمت جلب کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب، مرغدار گوشتی لمس کند که اگر دان فرآوری شده استفاده کند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر بازه زمانی برایش مقرون به صرفه تر است.

فیداکسپو، محلی برای رشد فزاینده کمی و کیفی صنعت مرغداری

طهماسبی با اشاره به اینکه شرکت ها در فیداکسپو و نمایشگاه هایی از این دست شرکت ها خودشان را با سایر رقبا مقایسه می کنند، گفت: با حضور در این نمایشگاه شرکت ها یاد می گیرند که رقابت پذیر باشند و کیفیت کاری شان را از افزایش دهند.

وی افزود: این نمایشگاه می تواند رشد فزاینده ای از نظر کمی و کیفی در صنعت مرغداری کشور ایجاد کند.

او ادامه داد: با ایجاد فضایی رقابت پذیر، صنعت مرغداری کشور را می توان در منطقه و جهان اثربخش و کارآمدتر کرد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
kh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
اگر شرکت پشتیبانی نباشه اتحادیه ها که هیجچ کار مثبتی برای اعضا انجام نمی دهند قیمت مرغ را سر به فلک می کشونند. به نظرم اتحادیه یه مقدار از ...... گرفتن از مرغدار را کم کنه بهترین کا رو انجام داده
فیروز ترابی
|
United States of America
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
این اقایون اگر واقعا بفکر امنیت و سلامت مصرف کننده بینوای (با پوزش فراوان از هموطنان چون خودم بینوا) هستند از ریختن تلفات که علاوه بر پخش انواع و اقسام میکروبها و ویروسها و....و آسیب به محیط زیست ممکن است با عث موتاسیون ویروس آنفولانزا و پیدایش سویه های انسانی ویروس بعنوان نمونه شود و مصرف بی رویه انواع آنتی بیوتیک ها و رعایت فاصله مصرف آنتی بیوتیک تا عرضه به بازار،خودداری نمایند نه اینکه مدت کوتاه مانده به انقضا تاریخ مصرف را که برای جلوگیری از افزایش بیرویه و ناگهانی قیمت مرغ است را بهانه کنند.وقتی که دلشان برای خودشان نمیسوزد که قرنطینه و معدوم نمودن بهداشتی تلفات را رعایت نمایند چگونه میتوان ادعای شان را باور داشت؟!
R.N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
لطفا هر مطلبی را پخش نکنید .
.
این آقای طهماسبی ، یک دشمن واقعی برای مردم و برای دامپزشکان است، مثل همان آقای اتحادیه دامداران و دامپروران مازندران که تیشه به ریشه هویت نظام دامپزشکی و دامپزشکان مازندران زد.


.
اولا اینکه در سال 97 کشتار مرغ برای پشتیبانی در تاریخ یک اردیبهشت 97 استارت خورد و مرغ منجمد کامل ، یک سال تاریخ انقضا دارد .پس تا اردیبهشت 98 تاریخ انقضا دارد.
.
ضمنا این مرغ در سردخانه ها ذخیره سازی شده است، به عنوان مثال مرغ کشتار شده کشتارگاه های مازندران، در سردخانه میرآقایی بابلسر ذخیره شده است.
اگر قرار است مرغ تاریخ گذشته در بین مردم توزیع شود، باید با مسئول فنی آن سردخانه ها برخورد شود که چرا به دامپزشکی اعلام نکرده اند که مرغ تاریخ منقضی وجو د دارد؟؟؟؟

پس لطفا همکاران محترم، هر مطلب که مستقیما با حیطه کاری دامپزشکی ارتباط دارد و هر شخصی ، آن را بیان کرد، سریعا پخش نکنیم.

کاش حکیم مهر ، همچون اسمش کمی حکیمانه مطالب را می نوشت و هر چیزی که از دهان هر کس در می آمد را نمی نوشت



هدف چیست؟؟؟

الله و اعلم
نظر شما
ادامه