کد خبر: ۴۲۹۹۲
 

بزرگترین نمایشگاه نوآوری خوراک در جهان (SIAL) اعلام کرده است که با توجه به تحریم های بین المللی، پذیرای فعالان اقتصادی و شرکت های تجاری ایرانی در این رویداد جهانی نخواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، با وجود اینکه نمایشگاه بین المللی SIAL مدت هاست با شرکت های ایرانی همکاری می کند، اما برگزارکنندگان آن به تازگی اعلام کرده اند که به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران و عواقب شدید آن، هرگونه معامله با هر شرکت، شخص یا گروهی که در ایران فعالیت می کنند، متوقف می شود.

بر پایه این گزارش، مقامات برگزارکننده نمایشگاه بین المللی نوآوری خوراک، در پاسخ به درخواست برخی شرکت ها و بازرگانان ایرانی برای حضور در این نمایشگاه، در نامه ای اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی از پذیرش آنها معذورند!

مجریان نمایشگاه جهانی SIAL فرانسه در پایان این نامه، تصریح کردند که پس از ملغی شدن تحریم ها، پذیرای شرکت ها، فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی خواهند بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین المللی SIAL از ۲۱ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ در فرانسه برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ به گفته مقام های سیاسی و اقتصادی غرب و همچنین مسئولان ایران، تحریم های اقتصادی ایران شامل غذا و دارو نمی شود اما با این رویکرد جدید برگزارکنندگان نمایشگاه SIAL فرانسه در بزرگ ترین رویداد خوراک جهان، چنین موردی تاکنون سابقه نداشته است.

 
 
نظر شما
ادامه