کد خبر: ۴۳۰
این متخصص عفونی با اعلام این مطلب گفت : باید خود را برای اتفاق بسیار مهم آماده کنیم چرا که این بیماری در حدود 6 هزار نفر مرگ دارد و اگر با بیماری دیگری همزمان شود یک فاجعه انسانی را بهمراه خواهد داشت که حداقل30 درصد جمعیت ما تلف خواهد شد که در این صورت باید استادیوم ها را برای درمان آماده کنیم...
kenarweblogjadid

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: احتمال ابتلا یک میلیون مازندرانی به آنفولانزای خوکی وجود دارد.

دکترمحمدرضا پارسایی ، متخصص بیماری های عفونی در مراسم گرامیداشت روز پزشک گفت: آنفولانزای خوکی بحث شایع روز دنیا است و سازمان جهانی بهداشت پاییز امسال را شروع بحران آنفولانزای خوکی اعلام کرده است که با 6 موج همراه خواهد بودکه 2 تا 3 ماه فاصله در بین این موج ها است.

وی افزود: احتمال ابتلا به این بیماری بین 22 تا 33 درصد است که در دنیا 2 میلیارد نفر به آن مبتلا خواهند شد و در کشور ما بین 15 تا 20 میلیون و در مازندران بین 400 هزار تا یک میلیون نفر به آنفولانزای خوکی مبتلا خواهند شد.

دکترپارسایی ادامه داد: شیوع آنفولانزای خوکی هجمه سنگینی برای پزشکان است که 5 برابر ظرفیت درمانی بوده و حداقل 20 هزار نفر در بیمارستان ها بستری خواهند شد که خارج از ظرفیت بیمارستان های استان است .

وی بیان کرد: دراثر این بیماری 4 تا 6 هزار نفر در ICU بستری می شوند و در خوشبینانه ترین حالت 4 تا 6 هزار نفر را در طول 2 سال از دست خواهیم داد.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: چون درفاز 6 این بیماری قرار داریم عملا کاری نمی توانیم بکنیم و تنها راه این است که ابتدا باید انتقال بیماری را کاهش دهیم که شایع ترین راه تماس با دست بوده و بهترین راه پیشگیری شستن دست با مواد ضدعفونی کننده است.

وی تاکید کرد: باید خود را برای اتفاق بسیار مهم آماده کنیم چرا که این بیماری در حدود 6 هزار نفر مرگ دارد و اگر با بیماری دیگری همزمان شود یک فاجعه انسانی را بهمراه خواهد داشت که حداقل30 درصد جمعیت ما تلف خواهد شد که در این صورت باید استادیوم ها را برای درمان آماده کنیم.

دکترپارسایی اظهار داشت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بحث سرخک را نیز خواهیم داشت که نکته نگران کننده ای است که با توجه به اینکه انتقال آن از کشور تایلند بوده و هیچ سابقه ایمن سازی هم ندارد می تواند مشکلات فراوانی را بوجود بیاورد.

وی گفت: ایران از بدشانس ترین کشورها است چرا که در بین کشورهایی قرار دارد که وضعیت بهداشتی ناگواری دارند و ما باید آنفولانزای خوکی را به عنوان یک اولویت داشته باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه