کد خبر: ۴۳۰۰۴
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود حدود ۸۰ درصد از نیاز به گوشت قرمز بازار در داخل کشور تامین می‌شود و اگر تلاش مضاعفی داشته باشیم، امکان تامین نیاز کشور در داخل وجود دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی بختیاری» در خصوص پرداخت یارانه 4 هزار تومانی به منظور واردات گوشت گرم گوسفندی، اظهار داشت: پرداخت یارانه 4 هزار تومانی به واردات گوشت گرم گوسفندی در زمینه تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها موثر است؛ اما اگر بتوانیم به افزایش تولید داخلی کمک کنیم تا این ارقام را به واردات تخصیص ندهیم بهتر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات موجود حدود 80 درصد از نیاز به گوشت قرمز بازار در داخل کشور تامین می‌شود، گفت: اگر تلاش مضاعفی صورت بگیرد می‌توان در یک دوره کوتاه مدت 20 درصد باقی مانده نیاز بازار را در داخل کشور تامین کرد.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کیفیت گوشت‌های وارداتی از طریق نمایندگان سازمان دامپزشکی کنترل می‌شود، ادامه داد: استفاده از گوشت‌های وارداتی و رضایت از کیفیت آنها به ذائقه مصرف کنندگان بستگی دارد؛ بر اساس شرایط تنظیم بازار دولت اقدام به واردات می‌کند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند هستم تا امکانی فراهم شود تا مقدار کمی که گوشت وارد می‌شود نیز وارد نشود و در مجموعه‌های داخلی این نیاز تامین شود، تصریح کرد: مسئولین به این نتیجه می‌رسند تا واردات داشته باشند اما اگر تلاش کنیم امکان تامین کامل نیاز بازار به گوشت قرمز در داخل کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان  خاطر نشان ساخت: تخصیص هزینه بخشی از یارانه پرداختی به واردات گوشت در زمینه تامین نهاده‌ها و علوفه می‌تواند در زمینه تامین نیاز بازار تاثیر باشد؛ علی رغم اینکه در بازار کمبود احساس می‌شود، اما برخی از مراکز به دلیل شرایط بازار توان عرضه محصولات خود را ندارند.

 
 
نظر شما
ادامه