کد خبر: ۴۳۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - دریافت مجوز برای ایجاد اولین مزرعه پرورش کروکودیل در جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم از سال 85 آغاز شده است و با وجود اینکه عملیات ساختمانی این مزرعه با ظرفیت پرورش هزار و 500 کروکودیل به پایان رسیده اما به دلیل ناهماهنگی‌های سازمان دامپزشکی با پرورش‌دهنده این گونه، همچنان واردات کروکودیل برای افتتاح این مزرعه به تعویق افتاده است.

مژگان روستایی ـ اولین پرورش‌دهنده کروکودیل کشور ـ با بیان اینکه عملیات ساختمانی اولین مزرعه پرورش کروکودیل به پایان رسیده است، تصریح کرد: درگیر مسائل واردات کروکودیل هستیم.

وی با اشاره به اینکه ناهماهنگی‌هایی با سازمان دامپزشکی و گمرک وجود دارد، گفت: حدود یک سال گذشته به دامپزشکی اعلام کردم که عملیات ساختمانی رو به اتمام است و قصد وارد کردن کروکودیل را دارم اما مسوولان در این راستا کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که با ناهماهنگی‌های ایجاد شده به طرح ضربه وارد می‌شود، ادامه داد: چاره‌ای ندارم و باید طرح را پیش ببرم.

روستایی با تاکید بر اینکه از سال گذشته مدیر بخش مربوطه در سازمان دامپزشکی چندین بار تغییر کرد، تصریح کرد: با همه این مدیران صحبت و نامه کتبی به آنها ارسال کردم.

وی با اشاره به اینکه مدیران مربوطه گفته بودند که مشکلی نیست و واردات را انجام دهید، تصریح کرد: اکنون که زمان واردات رسیده، فهرستی ارائه کرده‌اند که رعایت شود.

روستایی با بیان اینکه هر روز یک حرف تازه زده می‌شود، اضافه کرد: طولانی شدن این مراحل منجر به وارد شدن ضرر به این پروژه شده است.

این پرورش‌دهنده کروکودیل با بیان اینکه سازمان‌ها به دنبال راه افتادن این پروژه نیستند، اظهار کرد: مجوزهای سلامت را از کشور مبدا آورده‌ام اما هیچ هماهنگی وجود ندارد؛ حتی فرم‌هایی که ارائه کردم را ترجمه نکرده‌اند.

روستایی با اشاره به اینکه تاکنون 450 میلیون تومان هزینه کرده‌ام، گفت: 100 میلیون تومان تسهیلات گرفته‌ام اما به صورت روزشمار جریمه می‌شوم زیرا از نظر بانک تاریخ بهره‌برداری عقب افتاده است.

این پرورش‌دهنده کروکودیل با بیان اینکه بخشی از مشکلات گمرک را حل کرده‌ام، تصریح کرد: اگر سازمان دامپزشکی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، با اولین پرواز کروکودیل را وارد می‌کنم.

وی ادامه داد: تقاضا دارم سازمان دامپزشکی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

روستایی با بیان این‌که مزرعه با ظرفیت هزار و پانصد کروکودیل ساخته شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول 15کروکودیل در رده‌های سنی‌ متفاوت وارد می‌کنیم و برای جلوگیری از برخی مشکلات، سایر کروکودیل‌ها به‌تدریج وارد می‌شوند.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
reza
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
0
0
با سلام
خدمت خانم روستایی عرض شود که مدیر آبزیان و مدیر نظارت سازمان 3 سال است که تغییر نکرده
منظور ایشان چه کسی است
بفرمایند تا ما هم مطلع شویم
لازم نیست
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
0
0
خانم محترم شما یک نفر را بفرمایید در ............ انگلیسی بداند . حتی ادرس ساین oie را بلد نیستند چه برسد به ان که مسایل گمرکی و واردات را حل کنند .فقط باید بدویی ی تا کارت حل شود .....تازه اگه نگن دکتر نداریم یا به کشور صادر کننده گیر ندهند اما مطمنا یک نفر را به حساب شما اعزام خارجی خواهند فرستاد تا احینا مخالف IHR ایران نباشد . ............................
بهروز
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
احتمالا مدیر ...... رو میفرمایند. و البته چه بخش نوبری است این ...... !!!
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
سلام
من افتخار میکنم که یک خانم و. آقا ایرانی توانستند در ایران بزرگ پرورش تمساح بزند و کار پرورش آنها نتیجه داد ف امیدو.ارم و از خدا میخوام انشاء الله موفق و سربلند باشید
باربد قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
درود بر شما بانوی گرانقدر و پویای ایرانی و همسر گرامیتان .. خانم روستایی عزیز تبریکلات منو پذیرا باشید و اجازه ندهید بروکراسی دست و پاگیر مانع پیشرفتتان گردد .. از شما تقاضایی دارم که اینجانب را راهنمایی فرموده و مشاورم باشید بلکه بتوانم راهی که شما هوطن عزیزم آغز کرده ای را در شمال کشور ادامه دهم و مشوقی باشیم برای سایر علاقه مندان و حامیان محیط زیست . من سالهاست به پرورش طیور و رهاسازی در طبیعت مشغولم بی آنکه به جنبه اقتصادی آن بیاندیشم ... تکثیر و پرورش تمساح یکی از رویاهای من بوده و هست لطفا دستم را بگیرید و حمایتم کنید .. ضمنا از لحاظ هزینه خدا را شکر که نیازی به وام های بانکی ندارم.. به شما هم توصیه میکنم به هر شکل ممکن تسهیلات دریافتی را تسویه کنید وگرنه مشکلاتتان دوچندان خواهد شد .. موفقیتتان را از صمیم قلبم آرزو مندم .. در صورت امکان تلفن تماس خود یا جناب سالاروند عزیز را ایمیل بفرمایید متشکرم
نظر شما
ادامه