کد خبر: ۴۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی زنجان، بجنورد، آذربایجان شرقی و مازندران

 

مدیرکل دامپزشکی:
به زودی کشتارگاه صنعتی استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در 7 ماهه گذشته امسال، 12 هزار و 945 مورد بازرسی از اماکن توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام در استان انجام شده است.

محمد رشید کرمی در جمع خبرنگاران توضیح داد: در این بازدیدها، 9 مورد از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند و 5 هزار و 147 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، 42 واحد کشتار دام و طیور بخش خصوصی با اشتغالزایی 140 نفر در استان فعال است.

این مقام مسوول، نبود کشتارگاه‌های صنعتی در استان را از معضلات این بخش عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیتی که این بخش در کشور دارد، به زودی کشتارگاه صنعتی استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی، از معضلات بخش دامپزشکی در استان است که وقوع این امر در سال های گذشته، ضربات سنگینی را به اقتصاد دام و بر دامداری‌ها وارد کرد.

کرمی تاکید کرد: عمده ترین چالش‌ها و محدودیت‌های استان در بخش دامپزشکی، همجواری با استان‌های مرزی است که این موضوع در مواقع تردد دام، خطراتی را برای استان به وجود می‌آورد؛ به دلیل این‌که در مسیر تراتزیت محور شمال غرب قرار داریم، باید محدودیت‌های زیادی در مواقع تردد دام و برای جلوگیری از شیوع بیماری اعمال کرد.

این مقام مسوول با بیان این‌که تولید قابل توجه دام و طیور و فرآورده‌های آن در استان، ظرفیت مناسبی را در منطقه ایجاد کرده است، عنوان کرد: با توجه به تولیدات مناسب این دو بخش در زنجان، بخش اعظمی از تولیدات استان به سایر استان ها صادر می‌شود؛ به گونه‌ای که وجود مزارع پرورش مرغ صنعتی و همچنین طیور در استان، زنجان را یکی از استان‌های نمونه کشور در این زمینه معرفی کرده است.

کرمی در خصوص روند اجرای سیاست‌های اصل 44 در دامپزشکی استان افزود: در راستای اجرای این اصل در استان و برای واگذاری امور به بخش خصوصی، از سال گذشته اقداماتی در این راستا آغاز شده است؛ به گونه ای که در بخش طیور و دام، اقداماتی از جمله درمان و واکسیناسیون به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که پوشش بیمه در واحدهای دامداری استان پایین است، این امر در سال‌های گذشته و در مواقع بروز حوادث مختلف، خسارت‌های سنگینی را به دامداری‌ها وارد کرد. به همین دلیل دامداری‌ها نمی توانند از خدمات بیمه استفاده کنند؛ امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که در این راستا در استان صورت می‌گیرد، شاهد گسترش بیمه در استان باشیم.

--------------------------------------------

 

همزمان با هفته بسیج پایگاه شهید کاوه شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد افتتاح شد


همزمان با هفته بسیج پایگاه شهید کاوه شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد با حضور مسئولین شهرستان افتتاح گردید.
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید ،‌دکتر بهروزیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد ضمن خیر مقدم به میهمانان با گرامیداشت هفته بسیج، بسیجیان را الگوی تمام نشدنی برای همه دوران دانست و آنان را سرآمد مردمان زمان خویش خواند ، سپس با اشاره به روند افتتاح پایگاه بسیج شبکه دامپزشکی شهرستان با اشاره به نامگذاری پایگاه به نام مبارک شهید کاوه ، مطالبی را درخصوص این فرمانده بسیجی دوران دفاع مقدس بیان داشت.
سپس سرهنگ قارداشی فرمانده سپاه شهرستان بجنورد با تبریک دهه ولایت و گرامیداشت هفته بسیج یاد و خاطره بسیجیان را در دوران دفاع مقدس گرامی داستند و بسیجیان را مدافع انقلاب و اسلام دانستند و بر نقش و اهمیت بسیج در تبیین مسائل فرهنگی و بر طرف نمودن مشکلات جامعه تأکید نمودند و به بیان خاطراتی از شهید کاوه در دوران دفاع مقدس پرداختند.
در ادامه دکتر صاحبی معاون پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان با گرامیداشت سی و دومین سالگرد تاسیس بسیج با بیان خصوصیات منحصر بفرد بسیجیان در تمام ابعاد ، بر حضور آگاهانه بسیج در تمام صحنه‌ها در دفاع ار ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی اشاره نمود و تقویت و  اهمیت به بسیج را عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی دانست و حضور بسیج را در تمام عرصه‌های فرهنگی ، سیاسی ، علمی ، اجنماعی و... لازم دانست.
در پایان سرهنگ نوری فرمانده بسیج ادارات شهرستان بجنورد با تشکر از جدیت مدیریت دامپزشکی استان و شهرستان در تشکیل پایگاه بسیج شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد آقای سید اسماعیل پور هاشمی را به عنوان سرپرست این پایگاه معرفی نمود.

 

---------------------------------------------

 

سرپرست جدید معاونت فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی منصوب شد
 
طی مراسمی با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و مدیران ستادی سرپرست معاونت فنی اداره کل منصوب شد.
طی مراسمی و با حضور معاونین و مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی استان طی حکمی از سوی دکتر زندیه مدیر کل دامپزشکی استان دکتر عیسی مرادی کریمی به عنوان سرپرست اداره معاونت فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی منصوب و از تلاشهای دکتر ثقلینی معاون فنی سابق تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است دکتر مرادی کریمی پیش از این به عنوان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی مشغول به خدمت بود.

 

---------------------------------------------

 

مانور زلزله و ایمنی در اداره کل دامپزشکی استان مازندران انجام شد
 
بطور همزمان در سراسر کشور مانور بزرگ ولایت با محوریت زلزله و ایمنی در اداره کل دامپزشکی استان مازندران به اجرا در آمد . در این مانور به محض شنیدن آژیر ،کارکنان با توجه به جزوه آموزشی که از قبل در اختیار آنان قرار گرفته بود نسبت به پناهگیری صحیح و خروج اضطراری از محل کار خود اقدام نمودند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
0
0
انصافا برخی از همکاران اداره کل دامپزشکی انقدر محترم هستند که انسان نمی داند از امدن یکی اضهار خوشحالی و از رفتن دیگری اضهار ناراحتی کند .به اقای دکتر کریمی تبریک می گویم و البته از ایشان انتظار دارم بیشتر از قبل هوای مسوولین فنی را در مقابل کارفرمایان داشته باشند چون ایشان را درد اشنای این قشر می دانم و از اقای دکتر ثقلینی به خاطر برخورد خوب و توام با متانت شان در طول این چند سال تشکر می کنم و به عنوان یک دامپزشک معتقد هستم که از ایشان باید در مسوولیت های دیگر استفاده گردد.چون دارای تجارب ارزنده بوده وجزو شایسته ها هستند .
نظر شما
ادامه