کد خبر: ۴۳۱۱

حکیم مهر - رییس اتحادیه آبزیان خوزستان با اشاره به این‌که یکی از مهمترین مسائل درباره میگو، بازار آن است، خاطرنشان کرد: اگر برای بحث بازار و توسعه آن کارهای بنیادی و اساسی انجام شود و تبلیغات تلویزیونی داشته باشیم میگو بیشتر در سبد غذایی قرار می‌گیرد و تولیدکننده از بابت بازار مصرف نگران نخواهد بود.

محمد معلم - رییس اتحادیه آبزیان خوزستان -  با بیان این‌که دو هفته گذشته با وزیر کار و امور اجتماعی ملاقات کردیم، اظهار کرد: وزیر کار وعده داد که به محض تامین بودجه و اعتبار برای مصوبه، سود جرایم پرورش‌دهندگان میگو بخشوده و به بانک‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که به دنبال پیگیری مکاتبات و اجرا شدن این مصوبه هستیم، گفت: اجرای این مصوبه در گرو تامین اعتبار وزارت کار است.

معلم ادامه داد: ‌صنعت پرورش میگو با مشکلات مختلفی مواجه بوده و بستر تولید برای دو هزار هکتار اراضی مهیا است اما به دلیل مشکلات متعدد، سال گذشته حدود 30 هکتار کار شد اما در سال جاری اراضی زیر کشت بیشتر بود.

وی افزود: در سال جاری حدود 200 هکتار در خوزستان زیرکشت رفت و پیش بینی از میزان برداشت حدود 500 تن بود اما به دلیل بروز بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو حدود یک سوم این میزان برداشت داشته‌ایم.

معلم گفت: در اثر مشکلات موجود در سال‌های گذشته بار سنگین بدهی‌های بانکی بر دوش پرورش‌دهنده‌ها است که مانع می‌شود پرورش‌دهندگان وارد عرصه تولید شوند و با توجه به بدهی‌های معوق، امکان تزریق نقدینگی از سوی سیستم بانکی قفل شده است.

رییس اتحادیه آبزیان خوزستان تصریح کرد: اگر این مشکل با اجرای مصوبه دولت برطرف شود آنگاه بدهی پرورش‌دهندگان به روز می‌شود و می‌توانند اعتبارات جاری جذب کرده و وارد عرصه تولید شوند.

معلم ادامه داد: علاوه بر پرورش میگو، اتحادیه آبزیان با همکاری شیلات پیگیر دریافت مجوزهای لازم برای تولید ماهیان دریایی است تا با تنوع تولید بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهد.

رییس اتحادیه آبزیان خوزستان با اشاره به این‌که آمادگی ورود به عرصه تولید ماهی تیلاپیا را داریم و در حال اخذ مجوز از سازمان محیط زیست هستیم، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده این نوع ماهی پایین‌تر است و اگر موانع تولید این ماهی برداشته شود از ورود بسیاری از ماهی‌ها به کشوری بی نیاز می‌شویم و حتی می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه