کد خبر: ۴۳۱۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اراک و قم

 

رئیس شبکه دامپزشکی اراک خبر داد:
پلمب یک واحد غیر‌بهداشتی قطعه‌بندی و فرآوری گوشت مرغ در اراک

رئیس شبکه دامپزشکی اراک از شناسایی و پلمب یک واحد غیرمجاز و غیربهداشتی قطعه‌بندی و فرآوری گوشت مرغ در حومه اراک خبر داد.

سیروس سلمان‌نژاد گفت: پیرو گزارشات مردمی و در راستای بازرسی بهداشتی کارشناسان و بازرسان بهداشتی این شبکه یک واحد کارگاه غیرمجاز و غیربهداشتی قطعه‌بندی و فرآوری گوشت مرغ در مسیر جاه فراهان شناسایی و پلمب شد.
وی تصریح کرد: این واحد به صورت غیربهداشتی اقدام به قطعه‌‌بندی، فرآوری گوشت مرغ فله‌ای و توزیع آن به صورت غیربهداشتی می‌کرد که متخلفان بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی و مرغ‌های مکشوفه طی انجام مراحل قانونی و با دستور قضایی امحا شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: این شبکه به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و بهداشت افراد جامعه از همشهریان تقاضا دارد از خرید و تهیه هرگونه گوشت مرغ فاقد هویت و خارج از بسته‌بندی و به صورت فله‌ای و از افراد دوره گرد جدا خودداری کرده و گوشت مرغ مورد نیاز خود را فقط به صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (72 ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (حتما داخل یخچال درب بسته و دارای برودت 0 تا 4 درجه سانتی‌گراد) است، از مراکز مجاز خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن 2723191 شبکه دامپزشکی شهرستان اراک تماس برقرار کنند.

 

------------------------------------------

 

انجام مانور زلزله در اداره کل دامپزشکی استان قم
 
مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در اداره کل دامپزشکی استان قم به مورد اجرا گذاشته شد.
در این مانور با توجه به هماهنگیها و آموزشهای لازم که به پرسنل ارائه شده بود در مورخه 8/9/89 با به صدا در آمدن آژیر خطر به مرحله اجرا در آمد و کلیه مراحل پناه گیری در مکانهای ایمن، قطع کنتور آب، برق، گاز و سپس بعد از حالت اضطرار نسبت به خارج شدن پرسنل از ساختمان بطور کامل انجام پذیرفت.
لازم به توضیح است که کلیه مراحل مانور مذکور توسط روابط عمومی، فیلم برداری و عکس برداری و به مدیر کل بحران استانداری استان قم ارسال گردید.

 

 

نظر شما
ادامه