کد خبر: ۴۳۱۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد که گزارش‌های واصله پس از تصویب استفساریه مربوط به میزان افزایش حقوق کارکنان دولت حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمدرضا پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نامه خود به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات خبر داد و اظهار داشت: در این نامه بنده عنوان کردم که گزارش‌های واصله پس از تصویب مواردی همچون افزایش حقوق کارکنان دولت، حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته و این موضوع با اعتراض کارکنان دولت به مطالبه قانونی تبدیل شده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عادل آذر

ریاست محترم دیوان محاسبات

احتراما پیرو مذاکرات انجام شده با جنابعالی، مجددا به استحضار می‌رساند در زمان تصویب قانون بودجه سال 1397 مباحث مهمی درخصوص میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح و درنهایت جزء یک بند الف تبصره 12، با هدف افزایش پلکانی نزولی حقوق با اعمال نرخ 20 درصد افزایش برای پایین‌ترین طبقه مورد تصویب قرار گرفت.

بعد از ابلاغ قانون بودجه به دلیل عدم تصریح این موضوع در تبصره 12 این قانون، (علی‌رغم هدف تبیین شده براساس مشروح مذاکرات کمیسیون تلفیق) دولت نسبت به اجرای این مصوبه با تفسیر خود اقدام به آغاز صدور احکام افزایش حقوق کمتر از نرخ 20 درصد حتی برای حداقل حقوق‌بگیران طبقات پایین کرد که این امر موجب اعتراضات نمایندگان مجلس واقع شد.

با عنایت به لزوم تصریح در متن قانون بودجه موضوع استفساریه جزء یک بند الف تبصره 12، جهت عدم تفسیر به رای از سوی دولت، مجددا این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و با وضوح افزایش پلکانی نزولی با نرخ 20 درصد برای پایین‌ترین طبقه حقوق‌بگیر مورد تصویب قرار گرفت.

گزارش‌های واصله پس از تصویب این استفساریه حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته و این موضوع با اعتراضات کارکنان دولت، به مطالبه قانونی تبدیل شده است. بر این اساس و با توجه به جایگاه د یوان محاسبات در رصد اجرای کامل قوانین مجلس شورای اسلامی و نیز پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس جهت جبران بخشی از آثار تورمی اخیر که با تغییرات نرخ ارز در طی ماه‌های گذشته موجب کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه کارکنان دولت شده خواهشمند است دستور فرمایید موضوع مذکور به شکل ویژه در دستور کار دیوان محسابات کشور قرار گرفته و در صورت اثبات عدم اجرای کامل قانون توسط دولت اقدامات قانونی انجام و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.


 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
شما نگران حقوق خودتون نیستید که چون درامد میلیونی دارید ، یه دامپزشک کارمند حقوق مگه چقدر میگیره ، دو‌و نیم میلیون حقوق یه کارگر ساده شهرداری هست ، متاسفم برا خودم ، جامعه خودم و پارلمان خودم
دولتی دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بابا به فکر ابروی دامپزشک ها یکم باشین تا کی صورت رو با سیلی سرخ نگه داریم با 12 سال سابقه دارم 2900 میگیرم .امروز آرایشگاه سر کوچه میگفت روزی 20 تا سر میزنم هر سر 30 تومن میشه ماهی 18 میلیون .به خدا میخواستم گریه کنم من آون دنیا از اونایی که حق ما رو نمیدن نمیگذرم.
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
دولت دقیقا طبق مصوبه مجلس عمل کرده . حداقل حقوق ها رو 20 در صد اضافه کرده . مصوبه مجلس در مورد سایر حقوق ها شفاف نیست .
مجلس هم داره فیلم بازی میکنه . دلش به حال کارمندا نسوخته . فقط فکر جیب خودشون هستند .
ذلیل شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
کارمند ی درایران یعنی نداشتن فکر وتدبیر چون هرکس دارای فکروتدبیر باشد دردستگاه دولتی جایگاهی ندارد اگر رانت ورابطه نباشد که مدیریت فرد هم باد هواست
کارند ذلیل شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
آقای پورابراهیمی دمت گرم ما از تورم نامحسوس 200 تا 300 درصدی داریم نابود میشیم تواز افزایش 6 تا 20 درصدی حقوق هم نگرانی بابا انصافتو شکر خیلی مردی دم مردم کرمان گرم با نماینده تربیت کردنشان
خراسان شمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
با سلام خدمت دوستان
حذف بند سختی کار از حکم شاغلین طرحی باعث کاهش حقوق این گروه شده؛ درحالیکه 100درصد کارکنان طرحی در شرایط فوق سختی کار و محل کار ، خدمت میکنند. واقعا برای مدیرانی که باعث اتخاذ و اجرای چنین تصمیماتی شده اند متاسف و طلب ورود به دوزخ در آخرت و ذلت در دنیا از خداوند عادل و حکیم می‌نمایم.
معنای عدالت اجتماعی را از تصمیم گیرندگان دولت تدبیر و امید هم دیدیم.
همکاران طرحی خواهشمندم همه باهم موضوع را تا احقاق حق پیگیری نماییم . سپاس
نیروی طرحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
سلام.
در حکم جدید من هم سختی کار حذف شده
باید به مدیران کلی که پای این احکام جدید رو امضا کردن مدال زرین " وجدان " اعطا کرد.
از حکیم مهر عاجزانه میخوام با طرح موضوع مثل همیشه باعث روشنگری و پیگیری موضوع باشه. ممنون
نظر شما
ادامه