کد خبر: ۴۳۱۵۸



دامپزشکان مسئول فنی - بهداشتی واحدها به عنوان نمایندگان اداره کل دامپزشکی در واحدها حضور خواهند داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، صبح امروز دوشنبه مورخ 1/5/97 جمعی از دامپزشکان فعال در بخش بیماری‌های طیور با حضور رئیس نظام دامپزشکی استان قزوین در محل دفتر مدیر کل دامپزشکی حاضر شده و در خصوص مشکلات پیش روی بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور یه بحث و تبادل نظر پرداختند.

«دکتر حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در این جلسه تاکید کرد: دامپزشکان مسئول بهداشتی مرغداری‌های نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های طیور دارند و در همین راستا می‌بایست به عنوان نمایندگان اداره کل دامپزشکی در گزارش بیماری‌ها ونحوه رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای پرورش طیور نقش خود را به نحو احسن ایفا نمایند.

دکتر زینالی، از اداره کل دامپزشکی به عنوان خانه دوم دامپزشکان بخش خصوصی نام برد و تصریح کرد: بخش دولتی در عین حال که نظارت بر کار دامپزشکان دارد و لیکن در عین حال حامی ایشان بوده و بر اساس قانون حداکثر تلاش خود را برای اجرای ضوابط بهداشتی در واحدهای تحت نظارت دامپزشکی به کار خواهد بست.

در این جلسه همچنین بر رقابت دامپزشکان بر پایه اطلاعات و دانش روز تاکید شد و ایشان از رقابت ناسالم اقتصادی در مواجهه با تولید‌کنندگان منع شدند.

دکتر زینالی در این جلسه همچنین خواستار ثبت دقیق اطلاعات بهداشتی واحدهای تولیدی در سامانه‌های سازمان دامپزشکی کشور شد و تصریح کرد: مسیر بخش دولتی و بخش خصوصی جدای از هم نیست و عدم ارائه اطلاعات و یا ارائه اطلاعات نادرست از بیماری‌ها در واحدهای پرورش طیور می‌تواند موجب شیوع بیماری در سطح استان و کشور شده و مسئولیت عواقب احتمالی آن بر عهده مسئولین فنی – بهداشتی است.


نظر شما
ادامه