کد خبر: ۴۳۱۶۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: ۹۵ هزار مرغ مبتلا به آنفلوانزا در یک باب مرغداری شهرستان تیران و کرون معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر فضل الله صالحی» با اشاره به اینکه یک کانون آلوده به بیماری آنفلوانزا در این شهرستان یافت شده، اظهار کرد: ۹۵ هزار مرغ مبتلا به آنفلوانزا در یک باب مرغداری شهرستان تیران و کرون معدوم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کانون آلوده به بیماری آنفلوانزا در شهرستان نجف آباد در دو کیلومتری شهرستان تیران و کرون است، منجر به انتقال بیماری به مرغداری نزدیک به کانون آلوده شده که مرغ های این مرغداری معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد مرغداری‌های در نزدیکی کانون آلوده به بیماری برای پیشگیری از انتقال ویروس و کاهش خسارت به سرمایه گذاران این عرصه، تخلیه شده‌اند و کانون آلوده سمپاشی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه انتقال بیماری از طریق پرندگان و سگ‌های ولگرد انجام می شود، تصریح کرد: مرغداری‌ها باید نسبت به محل نگهداری غذا، تردد افراد و همچنین منبع آب دقت و توجه داشته باشند تا اینکه ویروس بیماری انتقال پیدا نکند.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد یکی از دلایل انتقال بیماری هستند، خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد در اطراف کشتارگاه‌ها زیاد هستند که در جلسه با شهرداری‌های شهرستان،بر اتلاف و یا ساماندهی این سگ‌ها برای پیشگیری از انتقال بیماری، تأکید و توصیه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون افزود: شهرستان تیران و کرون به لحاظ جمعیت بالا مرغ و بوقلمون از حساسیت خاصی برخوردار است و همواره کنترل و پایش بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود، با توجه به اینکه کانون آلوده به بیماری آنفلوانزا در نزدیکی این شهرستان قرار گرفته نظارت‌ها و حساسیت‌هابیشتر شده است.

صالحی اضافه کرد: هیچ‌گونه حساسیتی در خصوص عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ در شهرستان تیران و کرون وجود ندارد و تمامی این مواد خوراکی از سلامت برخوردار است و مردم این منطقه نگرانی نداشته باشند.

 
 
نظر شما
ادامه