کد خبر: ۴۳۱۷۰
 

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی با حضور در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، با اعضای این کمیسیون دیدار و درخصوص راه‌های همکاری دوجانبه رایزنی و گفت و گو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر هادی زاده معلم» در این نشست ضمن معرفی نقش و جایگاه دامپزشکان و خدمات آنان در حوزه سلامت کشور، بر نقش ویژه فعالان حوزه گردشگری و نیز دامپزشکان در ارتقا و اعتلای بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد.

دکتر معلم افزود: در کشور ما همواره صحبت از نقش و جایگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیاد گفته و شنیده می‌شود، اما به عقیده بنده این وزارتخانه فقط به درمان و آموزش می پردازد و در واقع از بهداشت غافل مانده است.

وی گفت: علاوه بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه دو متولی دیگر نیز دارد؛ اولی دامپزشکان به عنوان یکی از متولیان اصلی این بخش که در کنترل و نظارت بر فرآورده‌های دامی که به صورت روزانه و در هر وعده و میان وعده غذائی رد پای آن پیدا می شود نقش بی بدیلی ایفا می‌نمایند و دیگری صنعت گردشگری که ارتباط مستقیم با بهداشت و سلامت فرد و بهداشت روانی جامعه دارد و به عنوان عاملی در کاهش بیماری‌ها مطرح باشد.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه حمایت از مصرف را پیش زمینه حمایت از تولید دانست و تصریح کرد: در جامعه همیشه شعار حمایت از تولید مطرح است اما شاید از این نکته غافل باشیم که حمایت از تولید عملاً موقعی اتفاق می‌افتد که حمایت از مصرف به خوبی صورت پذیرد، در واقع باید نخست مصرف کننده و بازار هدف را شناسایی و از آن حمایت کنیم که اگر این اتفاق رخ دهد خواسته یا ناخواسته از تولید حمایت کرده ایم، البته مصرف درست و سالم.

دکتر معلم سازمان نظام دامپزشکی با 37 هزار عضو از رده‌های مختلف رشته دامپزشکی را که خدمات بهداشتی و دامپزشکی عرضه می‌نمایند را یک بازار هدف مناسب برای رونق صنعت گردشگری دانست و عنوان داشت: انشاالله با تعامل و رایزنی‌های لازم با بزرگان صنعت گردشگری بتوانیم خدمات و تسهیلات خوبی را برای اعضای سازمان در سراسر کشور فراهم نماییم و گامی مهم در راه توسعه خدمات رفاهی برای اعضای محترم سازمان برداریم.

 

 
 
نظر شما
ادامه