کد خبر: ۴۳۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



در این دیدار «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم تبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی و مناطق آزاد بعنوان یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه، همچنین استمرار معاش جمعیت مرزنشین بعنوان پاسدار حریم سرزمینی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، در این دیدار دکتر رفیعی پور تصریح کرد: تبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی و مناطق آزاد می‌تواند یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه، تثبیت جمعیت این نواحی و استمرار معاش جمعیت مرزنشین باشد؛ ضمن اینکه نقش این مناطق در پیشرفت و توسعه پایدار کشور بی‌بدیل است.

در ادامه دکتر رفیعی پور با اشاره موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: دروازه‌های ارتباطی ایران با اروپا می‌تواند نوید‌بخش توسعه صنعت دام در حوزه تواید و صادرات با استفاده از تکنولوژی پیشرفته کشور همسایه در منطقه باشد.

دکتر رفیعی پور افزود: معافیت مالیاتی 20ساله مناطق آزاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه در حوزه نهاده‌های دامی، خوراک دام و طیور، فراورده‌های خام دامی و سایر فراورده‌های بیولوژیک شامل دارو و واکسن فراهم می‌باشد و به این واسطه می‌توانیم با کشورهای همسایه از جمله ترکیه ارتباط موثری داشته باشیم؛ از طرفی با توجه به مهار آب در نواحی مرزی که با عنایت به دستور مقام معظم رهبری انجام گرفته است، این مناطق دارای قابلیت و بستر مناسبی جهت ارتقاء و توسعه کشاورزی و دامپروری می‌باشد.

سلیمانی، مدیر عامل منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به وضعیت استراتژیک و اقلیم جغرافیای منطقه آزاد ماکو سازمان دامپزشکی کشور را به عنوان بهترین حامی و همراه در اعمال سیاست‌های جدید در جهت تبدیل این منطقه به کریدور دامپروری و صنعت گوشت کشور معرفی نموده و خواستار تسهیل انجام امورات اداری در حوزه‌های قرنطینه و صدور مجوز‌ها با تفویض اختیارات به شهرستان ماکو شدند.

شایان ذکر است، در این دیدار مقرر گردید همکاری‌های دو جانبه بین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو انجام گیرد و برنامه دیدار با همتای سازمان دامپزشکی کشور ترکیه در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک پیش‌بینی شد تا با انعقاد پروتکل‌های ویژه همسو با سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در صنعت گوشت در منطقه فراهم شود و همچنین تاسیس کشتارگاه صنعتی به عنوان یکی از ضروریات نیاز‌های منطقه در برنامه کاری مذکور هدف‌گذاری شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
نمیدونیم در منطقه آزاد ماکو چه خبره که روسای مخترم سازمان یکراست تشریف میبرن اونجا.ریاست قبلی کلا سه سفر به آذربایجانغربی داشت که دو سفر به منطقه آزاد و یک سفر به ارومیه در تفطیلات عید. جناب دکتر رفیعی پور هم یکبار در تعطیلات عید و بار دوم هم به منطقه آزاد .دستاورد این سفرها چیست؟ ........؟!!!!
نظر شما
ادامه