کد خبر: ۴۳۲۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهمیت وجود پست های قرنطینه‌ا‌ی در مبادی مرزی، از پست های مربوطه تحت عنوان چشم ناظر سازمان دامپزشکی کشور در اقصی نقاط کشور خصوصاً در مبادی مرزی یاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، ریاست سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل دامپزشکی استان از پست قرنطینه مرزی بازرگان واقع در شهرستان ماکو بازدید کرد.

در این بازدید «دکتر رفیعی پور» با تاکید بر اهمیت وجود پست‌های قرنطینه‌ای در مبادی مرزی گفت پست‌های مذکور تحت عنوان چشم ناظر سازمان دامپزشکی کشور نظارت دقیق بر محموله‌های دامی و فرآورده‌های خام دامی را در جهت عدم تردد دام‌های غیر مجاز و فراورده‌های فوق الذکر بمنظور تامین سلامت و بهداشت عموم مردم در دستور کار دارد.

دکتر رفیعی پور در ادامه افزود: تلاش‌های مستمر رئیس شبکه دامپزشکی، همکاران و پرسنل مربوطه در پست قرنطینه مزری بازرگان، دلالت بر اخلاق حرفه‌ای و روحیه جهادی این همکاران نسبت به مقوله امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و تعیین نقش و جایگاه دامپزشکی در جامعه و زندگی روزمره عموم مردم دارد.

در این بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از عملکرد پرسنل و کارکنان از لحاظ انسجام کاری، اقدامات انجام شده در رصد گواهی‌های قابل حمل صادره در سیستم سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور، در خصوص پایش در روند جابجایی و تردد محموله‌های دام و طیور صادراتی و ورداتی ترانزیتی و فرآورده‌های خام دامی و سایر محموله‌های مرتبط دامی در پست قرنطینه مرزی بازرگان بازدید بعمل آورد .

لازم به ذکر است، شهرستان ماکو با دارا بودن بیش از 230000 راس دام کوچک و 15000 راس دام بزرگ و همچنین وجود بزرگترین مرز زمینی کشور در حوزه کنترل ورود و خروج فراورده‌های خام دامی از اهمیت استراتژیک در منطقه برخوردار است.


 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
پست قرنطینه کجا بود همکاران عزیز . محموله مرغ زنده خیلی راحت بین استانها تردد میکنن بدون اینکه کسی جلوشونو بگیره . نه پلیس نه قرنطینه . بعد مسولان محترم میفرمایند فلان بیماری در چند استان مشاهده شده. دلیلش فقط خوراک آلوده و پرندگان مهاجرن واقعا ؟؟؟؟ کوتاهی قرنطینه هاست .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
تمام پستهای قرنطینه مرزی که در دست بخش خصوصی بود توسط دکتر ......... از بین رفت از آون به بعد تمام بیماریهای زیاد تر شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ولي متاسفانه اين چشم كور شده است چون قرنطينه ها را خودمان تعطيل كرديم اكثر قرنطينه هاي بين استاني نيمه تعطيل هستند و تا وقت اداري انهم بصورت كاملا فرماليته فعاليت مي كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
با سلام
داكتهاي ضد عفوني احداث شده در مرز بازرگان با وجود تمام سوالها در مورد هزينه هاي احداث آنها از جمله اصولي ترين طرحهاي سازمان دامپزشكي در ايجاد امنيت زيستي در مرز ورودي كشور بودند كه به لطف مديريت مديران استاني !!!!!! به پروژه اي ابتر تبديل شده اند و خسارات عديده اي از اين ناحيه به بيت المال تحميل شده است
نظر شما
ادامه