کد خبر: ۴۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ترور دو تن از اساتید کشورمان گفت: پاسخ این حرکت کور را با پرورش صدها علی محمدی و شهریاری در حوزه‌های مختلف و افتتاح صدها مرکز تحقیقات هسته‌ای خواهیم داد.

خبرگزاری فارس نوشت : دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت برگزیده شدن وی به عنوان چهره ماندگار ‌در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد‌‌، ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت:‌ از تمامی اساتید بزرگواری که برای این شاگرد خود مایه گذاشتند، سپاسگزارم.

وی با اشاره به سابقه علمی دکتر تاجبخش به عنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران افزود: دکتر تاجبخش نه تنها در حوزه علوم پزشکی بلکه در حوزه تاریخ و تمدن پزشکی ایران هم مطرح هستند و دکتر ولایتی هم به عنوان احیاءکننده حرکت تدوین تاریخ و فرهنگ و تمدن هستند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به حادثه ترور دو تن اساتید دانشگاه دو روز گذشته گفت: این دو استاد عزیز ما هرکدام از برجستگان حوزه علم و از دست پروردگان و تربیت‌شدگان نظام جمهوری اسلامی هستند.

مخبر دزفولی با اشاره به ترورهای صورت گرفته در اوایل انقلاب گفت: در اوایل پیروزی انقلاب جریان‌برانداز با حمایت و پشت‌گرمی آمریکا و سایر دشمنان ملت ایران مطهری، مفتح، بهشتی، باهنر را ترور کرد تا انقلاب را بشکند ولی موفق نشد و امام (ره) فرمودند بکشید ما را، ما زنده‌تر خواهیم شد و همان شد که امام فرمودند.

وی گفت: این جریان بعد از 30 سال به دلیل درماندگی و فلاکت در رسیدن به اهداف شوم خود حربه پوشیده قدیمی را در دست گرفته است، البته آنها درست فهمیده‌اند که راه شکست انقلاب ما هدف گرفتن ریشه فرهنگی و علمی این انقلاب است ولی حتمام ناموفق خواهند بود و حذف فیزیک امثال شهید دکتر علی محمدی و شهید دکتر شهریاری راه آنان را نه تنها حذف نمی‌کند، بلکه قوی‌تر می‌کند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به جریان رو به رشد علمی کشور گفت: جریان علم در کشور آن قدر قوی است که دشمن به هیچ جا نمی‌رسد و پاسخ این حرکت کور را با پرورش صدها علی محمدی و شهریاری در حوزه‌های مختلف و افتتاح صدها مرکز تحقیقات هسته‌ای خواهیم داد و جلسه امروز تجلیل از دانشمندان پرورش یافته در جمهوری اسلامی است و این جریان علمی قله‌های رفیع علم در جهان را فتح خواهد کرد؛ همانگونه که امام(ره) وعده داده بود.

در ادامه این مراسم دکتر حسن تاجبخش استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران‌ با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مخبردزفولی گفت: چهره‌های ماندگار به طور اعم و‌ دکتر مخبر نماد بارز فرهنگ اسلامی ایران هستند. یعنی هم دارای سجایای اخلاقی مانند تواضع، اخلاص و ... هستند و هم در عرصه علمی هم علی‌رغم مشغله‌های اجرایی که دارند از کار علمی خود نکاسته‌اند و نه تنها در عرصه رشته تخصصی خود یعنی دامپزشکی صاحب‌نظر هستند بلکه در فلسفه و علوم دینی هم صاحب مطالعه هستند.

تاجبخش افزود: تنها ماندگار واقعی خداوند است و آنچه که به این ذات نامتناهی متصل شود، ماندگار خواهد بود و امیدوارم دکتر مخبر به مصداق شعر منوچهری با ماندگاری آثار علمی ایشان از جمله کتاب تالیف شده توسط دکتر مخبر که به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شده است، سال‌های سال زنده باشند.

گفتنی است این مراسم در حالی به فاصله کوتاهی از معرفی دکتر مخبر دزفولی بعنوان چهره ماندگار برگزار شده که اولاً تجلیل از دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا که دکتر مخبر هدایت آنرا بعهده دارد برگزار گردیده و ثانیاً احتمال تغییر اعضاء شورایعالی انقلاب فرهنگی همزمان با 19 آذرماه (سالروز تأسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی) پس از گذشت سه سال از شروع بکار اعضاء فعلی وجود دارد!

 

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشکی
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
0
0
واقعا برای دکتر تاجبخش متآسفم. ایشان عمری در عزت و افتخار زیستن در این اواخر ................ شده است. ایشان با این کارها شان و جایگاه خود را در بین دامپزشکان و نخبگان جامعه تنزل می دهد. از دکتر تاجبخش خواهشمندیم کاری کند تا............................ به ایشان .......... نشوند
نظر شما
ادامه