کد خبر: ۴۳۲۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر



یک مقام مسئول گفت: دخالت‌های بی‌مورد وزارت صنعت، موجب شد تا مقدار زیادی دام روی دست پرواربندها باقی بماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، «احمد مقدسی» رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مقدار زیادی دام روی دست پروارندها مانده است، اظهار کرد: دخالت‌های بی‌مورد و تصمیمات یک شبه وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون نظر وزارت جهاد کشاورزی، موجب شده تا مقدار زیادی دام روی دست پرواربندها باقی بماند.

وی با انتقاد از ممنوعیت صادرات دام زنده افزود: وزارت صمت بدون نظرخواهی از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و اعلام ممنوعیت صادرات دام زنده، ضربه مهلکی به صادرات وارد خواهد کرد چرا که دیگر تجار بازارهای هدف اعتماد خود را نسبت به صادرکنندگان از دست می دهند.

مقدسی نرخ هر کیلو دام زنده سنگین درب دامداری را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که به سبب گپ بین تولید تا مصرف و وجود برخی واسطه ها و دلالان در بازار، گوشت با نرخ های بالایی در قصابی ها عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا امکان خوداتکایی صددرصدی در گوشت قرمز وجود دارد، بیان کرد: اگر مسئولان وزارت صمت از واردات گوشت جلوگیری کنند، این امکان وجود دارد که ظرف کمتر از ۹ ماه صددرصد نیاز داخل از سوی تولیدکنندگان داخل تأمین شود که در نهایت این امر از خروج قابل توجه ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی با انتقاد از واردات بی حساب و کتاب گوشت قرمز اظهار کرد: با وجود آنکه ۱۰ درصد نیاز کشور باید از منابع وارداتی تأمین شود اما جالب است در برخی موارد به قدری گوشت وارد می شود که روی دست واردکنندگان می ماند و به مرز فساد می رسد.

آرامش نسبی به بازار نهاده‌های دامی بازگشت

رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: اگرچه با تزریق ارز ۳۸۰۰ تومانی به واردات کنجاله سویا و جو تا حدودی آرامش نسبی به بازار بازگشت، اما هم اکنون نهاده‌های دامی با قیمت مناسبی به تولیدکنندگان عرضه نمی‌شود که در این باره دستگاه های نظارتی باید کنترل لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده ها حاکی از آن است که واردکنندگان نهاده‌های دامی پس از دریافت ارز اقدام به واردات دیگر محصولات کرده اند، نظر شما در این باره چیست؟، بیان کرد: بنده اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم هر چند که شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که واردکنندگان پس از دریافت ارز، اقدام به واردات دیگر محصولات کردند، به همین دلیل از دستگاه‌های ذی ربط انتظار می‌رود که با اعمال نظارت های دقیق از خروج بیت المال جلوگیری کنند چرا که این موضوع علاوه بر ایراد داشتن از نظر شرعی، بی انصافی است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان در پایان بازار نهاده‌های دامی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه دولت برای رعایت حال مصرف کنندگان ارز ۳۸۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی اختصاص می دهد؛ بنابراین انتظار می رود که کنترل لازم بر بازار داشته باشد تا نهاده ها با قیمت‌های منطقی در بازار توزیع شود چرا که با اختصاص ارز دولتی نرخ منطقی هر کیلو کنجاله سویا تحویلی به تولیدکننده ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۲۵۰ تومان است در حالیکه هم اکنون با قیمت ۲ هزار و ۵۴۰ به دامدار عرضه می‌شود.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
اگه این حرکت و تصمیم نبود گوشت کیلویی صدهزار تومنم گیر ملت نمی اومد مثل اینکه شما نفست از جای گرم در میاد
همین توزیع گوشت وارداتی و ممنوعیت صادرات جلو افزایش قیمت رو گرفته
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
لطفا آنقدر به فکر خالی کردن جیب ملت بیچاره نباشین آگه واردات نبود دیگه گوشت هم خاطره میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
اره درسته به واردات احتیاج نداریم ولی احتیاج داریم دلالان جیب مردم را با گوشت ۶۰ هزار تومانی بزنن .بس کن دیگه ایا میتونی تعهد بدی با قطع واردات ،قیمت گوشت طی ۵سال و به مرور زمان روند کاهشی بگیره.باور کن ۱۰۰۰تومانش رو هم نمیتونی تضمین کنی بجز پر کردن جیبتون.اونهم با قربونی کردن مردم بیچاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
این آقا میخواد دام زنده صادر کنه دلارهای حاصل فروش رو ۹۵۰۰ تومن بفروش بر سوته یک شبه میلیاردر بشه.
نظر شما
ادامه