کد خبر: ۴۳۲۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوئین‎زهرا، خراسان جنوبی و آبادان

 

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به روستائیان در بوئین زهرا

 

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی قزوین نوشت : به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و با هماهنگی صورت گرفته با مسوولین محترم شهرستان بوئین زهرا ،روستای عباس آباد سیف( که یکی از مناطق محروم این شهرستان می باشد) در تاریخ 09/09/1389 تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون تمام دامها و طیور روستا، خوراندن شربت ضد انگلی، سم پاشی، توزیع مکمل و درمان دامهای بیمار قرار گرفت.

دکتر علیرضا اکبرشاهی رئیس شبکه دامپزشکی بوئین زهرا ضمن اعلام مطلب فوق و تشکر از اداره کل محترم دامپزشکی استان جهت تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح، گفت:تمام اقدامات فوق بصورت مداوم و در طول سال در کلیه مناطق تحت پوشش شهرستان اجرا می گردد ،لیکن بصورت این حرکت بصورت نمادین و به مناسبت هفته بسیج بصورت رایگان و متمرکز در یکی از روستاهای محروم شهرستان به اجرا گذاشته شد.

 

---------------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:
پیشرفت 62 درصدی پروژه‌های دامپزشکی خراسان جنوبی


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دامپزشکی استان از پیشرفت فیزیکی 62 درصدی برخوردار هستند.

محمد رضایی در بازدید از پروژه‌های دامپزشکی استان ایجاد میدان دام در شهرستان بیرجند را ضروری دانست و اظهار داشت: ما در حال حاضر میدان دام رسمی در بیرجند نداریم و این کار را بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد؛ با ایجاد یک میدان دام، مردم برای تأمین دام زنده خود دچار مشکل نمی‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت غیرمجاز تعدادی دامداری در شهر بیرجند خبر داد و افزود: این دامداری‌ها بدون داشتن مجوز مشغول به کار هستند و با توجه به شیوع برخی بیماری‌ها مانند تب کریمه کنگو این احساس خطر وجود دارد و شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی باید در این ارتباط تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.
رضایی اضافه کرد: تا‌کنون کار شناسایی این واحدها را انجام دادیم اما برای شناسایی دقیق‌تر باید هیئتی متشکل از دامپزشکی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی این کار را عهده‌دار شوند.
وی به نقش دامپزشکی در اقتصاد استان و میزان اشتغالزایی این بخش اشاره کرد و افزود: پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این اداره کل به منظور حفظ سرمایه دامی استان و همچنین تأمین بخشی از بهداشت عمومی جامعه برنامه‌ریزی و مصوب شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به 3 میلیون و 560 هزار نوبت سر واکسیناسیون دامی در 6 ماهه نخست سال جاری، درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را مطلوب دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود عملیات مصوب این پروژه‌ها به موقع محقق شود.

 

--------------------------------------------

 

توسط ماموران شبکه دامپزشکی؛
1800 کیلو گوشت فاسد در آبادان معدوم شد


رئیس شبکه دامپزشکی آبادان گفت: یک هزار و 800 کیلوگرم گوشت فاسد توسط ماموران این شبکه معدوم شد.

مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: ماموران شبکه دامپزشکی آبادان یک محموله گوشت گوساله فاسد را در این شهرستان کشف و معدوم کردند.
وی افزود: این محموله شامل یک هزار و 800 کیلوگرم گوشت بود که به دلیل آنکه یک ماه از تاریخ مصرف آن گذشته، قابلیت استفاده را از دست داده بود.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان ادامه داد: این میزان گوشت در بین یک محموله مرغ منجمد جاسازی شده بود که توسط ماموران شبکه دامپزشکی کشف و ضبط شد.
کنارکوهی تصریح کرد: این محموله شامل گوشت‌های گوساله بود که از کشور بلاروس وارد کشور شده و از استان اصفهان به آبادان آورده شده بود که توسط ماموران شبکه دامپزشکی کشف شد.
وی اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم توسط ماموران مشخص شد که این گوشت‌ها غیر قابل استفاده بوده و از چرخه مصرف خارج شد.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شبکه دامپزشکی شهرستان بررسی و اطمینان از سلامت غذایی شهروندان است.
کنارکوهی افزود: در این راستا ماموران شبکه بهداشت بررسی‌ها و بازرسی‌ها مختلفی را از محموله‌های مختلف و گوشت‌های توزیع شده در شهرستان انجام می‌دهند.
وی گفت: در جریان این بررسی‌ها و در صورت مشکوک بودن هریک از این محموله‌ها به انجام بررسی‌های بیشتر اقدام و در صورتیکه محموله‌ای غیر قابل استفاده باشد نسبت به توقیف و خارج کردن آن از بازار عرضه اقدام می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان تصریح کرد: علاوه بر این از واحدهای عرضه گوشت در شهرستان نیز بازرسی‌های مختلفی با همکاری ماموران شبکه بهداشت و تعزیرات انجام می‌شود.
کنارکوهی در پایان با بیان اینکه این اقدامات به‌منظور افزایش سلامت غذایی شهروندان انجام می‌شود خاطرنشان‌کرد: از همه شهروندان می‌خواهیم تا در این راستا همکاری لازم را با ماموران شبکه دامپزشکی انجام دهند.


 

نظر شما
ادامه