کد خبر: ۴۳۲۵۵



یک مقام مسئول گفت: با احتساب هزینه ۳۲ هزار تومانی خرید هر قطعه جوجه و واکسن آن، مرغداران توان جوجه ریزی مجدد را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ناصر نبی پور» رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران درباره آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰، شانه‌ای ۱۳ هزار و دانه‌ای ۴۵۰ تومان است.

وی افزود: قیمت کنونی تخم مرغ برابر با قیمت تمام شده تولید است و با وجود خطر بیماری سودی برای مرغدار در بر ندارد.

نبی پور با انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی در بازار گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو ذرت تحویل مرغدار یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: هر چه به سمت خنک شدن هوا پیش رویم، مطمئنا قیمت تخم مرغ در بازار به سبب فزونی تقاضا، افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مرغداران جرأت جوجه ریزی را ندارند، افزود: در شرایط کنونی مرغداران برای جوجه ریزی واحدهای خود باید هر قطعه جوجه را با احتساب هزینه واکسن، ۳۲ هزار تومان خریداری کنند این درحالی است که سال گذشته این رقم ۱۹ تا ۲۰ هزارتومان بود.

نبی پور از شیوع مجدد ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری خبر داد و گفت: بنابر آمار سازمان دامپزشکی از ابتدای تیرماه تاکنون چرخش مجدد ویروس آنفلوانزا در چند واحد صنعتی و بومی منجر به معدوم سازی ۳۰۰ هزار قطعه طیور شد که اگر روند بیماری همانند سال گذشته در واحدها ادامه یابد، معدوم سازی از مرز ۴۰ میلیون قطعه خواهد گذشت.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران دولت باید ارز مورد نیاز برای تامین واکسن طیور را تامین کند چرا که صنعت مرغ تخمگذار در حال نابودی است.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: در هفته‌های اخیر مقدار جزئی تخم مرغ به افغانستان صادر شده است که نمی‌توان آن را جز آمار صادرات محاسبه کرد.



نظر شما
ادامه