کد خبر: ۴۳۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئيس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: سازمان دامپزشکی بسیاری از امور تصدی‌گری خود مانند تشخیص، درمان، مایه‌کوبی تجارت بین‌المللی و مسئولیت‌های حساس را تا ۱۰۰ درصد واگذار کرده است ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص کاهش تصدی‌گری در دامپزشکی گفت: در حال حاضر دامپزشکی از ۳۷ هزار دانش آموخته تخصصی این حوزه استفاده می‌شود که ۷ هزار نفر حاکمیتی هستند و ۳۰ هزار نفر از بخش خصوصی به کار گرفته شده‌اند اما هنوز هم باید استفاده از بخش خصوصی بیشتر شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر علیرضا رفیعی پور» بیان کرد: سازمان دامپزشکی با رسالتی که دارد تلاش کرده با تمرکز‌زدایی از توان بخش خصوصی استفاده کند و در چابک‌سازی جدی است و بسیاری از امور خود را واگذار کرده و اگر امروز از امنیت غذایی بالایی برخورداریم مربوط به توجه به کار بخش خصوصی است.

دکتر رفیعی پور اضافه کرد: سازمان دامپزشکی بسیاری از امور تصدی‌گری خود مانند تشخیص، درمان، مایه کوبی تجارت بین‌المللی و مسئولیت‌های حساس را تا ۱۰۰ درصد واگذار کرده است و این روند تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تلاش کرده‌ایم تا با بیماری‌های دامی مواجه نشویم و اگر امروز امنیت لازم در حوزه دامی برقرار است ناشی از واگذاری امور به بخش خصوصی است و این رویکرد با جدیت ادامه دارد تا هر بخشی که امکان واگذاری دارد به بخش خصوصی داده شود.

دکتر رفیعی پور در خصوص مشکلات ناشی از تحریم‌ها در ماه‌های آینده و تایر آن در حوزه تامین گوشت قرمز هم اظهار داشت: در حوزه تحریم‌ها به شکل هفتگی با تشکل‌های خصوصی، دارویی، نهاده‌ها، مواد پروتئینی، مواد بیولوژیک و خوراک دام و طیور جلسه داریم و پیش بینی لازم برای رفع موانع تحریم را ارزیابی و اعمال می‌کنیم و هیچ نگرانی نداریم و با این پیش بینی‌ها، دشمن را ناامید خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار و قانون دامپزشکی در بندهایی ضروری است تا چابک‌سازی و بهره‌وری در امور افزایش یابد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
1
یکی ممکن است به ما بگوید حاکمیتی چه صیغه ای است !!؟؟مگه دولتی چه اشکالی دارد !!!؟؟؟
البته در ایران میدانیم که دولتی داریم که تا حدی انتخابی است ولی تحت ریاست حکومت کار میکند و سازمانهایی داریم که مستقیما" زیر نظر حکومت هستند و پاسخگوی دولت نیستند ولی دولت و سازمانهایی که زیر مجموعه آن هستند به ناچار پاسخگوی حکومت می باشند .
لذا سازمانهایی که زیر نظر مستقیم حکومت میباشند و قوانین خاص خود ، خارج از قوانین عادی دارند ، میتوانند برای خود از اصطلاح حاکمیتی استفاده نمایند ولی سازمان دامپزشکی که یکی از سازمانهای درجه چندم در زیر مجموعه دولت است ، چگونه میتواند به خود لقب حاکمیتی بدهد در حالی که فقط از قوانین عادی دولتی که به تصویب مجلس رسیده باید پیروی کند و مستقیما" هم قادر به اعمال حکمی نیست مگر با رای دادگاه !!!!
نظر شما
ادامه