کد خبر: ۴۳۲۶۲



رئیس سازمان دامپزشکی کشور یکی از مراکز پرورش سگ‌های نگهبان و کار در استان قزوین و دفتر موسسه بین المللی امور سگ ایران را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در آخرین بخش از سفر روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۵/۴ خود از موسسه بین المللی امور سگ ایران واقع در شهرک هفت سنگان قزوین بازدید کرد.

در این بازدید یک ساعته پس از اجرای یک نمایش کوتاه سگ‌های کار، توضیحاتی از سوی مدیر این واحد در خصوص نحوه مراقبت از سگ‌ها و تربیت آن‌ها برای اهداف خاص در این برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

گفتنی است در این مجتمع سگ‌های کار و نگهبان برای اهدافی همچون زنده یاب در حوادثی مثل زلزله و مواد یاب برای مبارزه با مواد مخدر و ... پرورش داده شده و تربیت می‌شوند تا بتوانند همکاری مناسبی با دستگاه‌های امدادی و انتظامی داشته باشند.

دکتر رفیعی پور ضمن ابراز رضایت از نحوه عملکرد آموزشی و تربیتی سگ‌های نگهبان و کار در این مجتمع پرورش سگ در راستای رفع مشکلات پیش روی این واحد قول مساعد داد که سازمان دامپزشکی از اقداماتی که منتج به همکاری این مجتمع با دستگاه‌های امداد رسان و یا مبارزه با مواد مخدر باشد حمایت خواهد کرد.

دکتر رفیعی پور همچنین از مراحل احداث اولین بیمارستان حیات وحش کشور و سایت قرنطینه این پارک گردشگری که در محل دهکده حیات طبیعت می‌باشد بازدید کرد.

دکتر رفیعی پور در خصوص ساخت این بیمارستان و سایت قرنطینه دهکده حیات طبیعت مواردی را متذکر شد و افزود: این بیمارستان به امکانات پاراکلینیکی خاصی همچون دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی مجهز خواهد شد تا بتواند به حیات وحش و اسبداری‌های کشور خدمات بهداشتی ارائه کند.



نظر شما
ادامه