کد خبر: ۴۳۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون دادستان مشهد:
«محمد بخشی محبی» افزود: ظرف سه ماه، ۷ ببر و در خرداد امسال نیز یک ببر دیگر با عفونت دم از میان رفته است؛ چطور می‌شود یک ببر داخل باغ وحش به دلیل عفونت دم تلف شود؟
 

حکیم مهر: معاون دادستان مشهد گفت: دامپزشک مستقر در باغ وحش مشهد گزارشات لازم در زمینه وضعیت بهداشتی باغ وحش را ارائه نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، قاضی «محمد بخشی محبی» پیرامون مسائل باغ وحش مشهد اظهار داشت: امروز نماینده دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی برای توضیحاتی مراجعه کردند زیرا روز گذشته بازدیدی از محل به همراه نماینده دامپزشکی داشتیم و مباحث مربوط به بهداشت باغ وحش مدنظر بود تا گزارش کامل‌تر شود. وضعیت بهداشتی مورد تائید شبکه دامپزشکی نبود و حتی دامپزشک مستقر نیز در آنجا بوده اما متاسفانه گزارشات لازم را ارائه نکرده است.

معاون دادستان مشهد مقدس گفت: تعدادی داروی تاریخ مصرف گذشته در این بازدید کشف شد و کمبود داروی بی‌حسی و بیهوشی در آنجا مشهود بود؛ اگر اتفاقی مانند عفونت دم ببر بیفتد و ببر تلف شود، یکی از علل همین فقدان تجهیزات لازم است. فقدات تاسیسات و دستگاه‌هایی برای استریل کردن لوازم جراحی نیز در این بازدید مشهود بود و مشکلات بهداشتی مانند این وجود داشته است.

بخشی محبی بیان کرد: فقدان چاله آهک و مواد ضدعفونی در ورودی اتاقک حیوانات نیز در این بازدید مشهود بود؛ کارشناسان بعد از بازدید به محلی که سابقاً پوست حیوان در آن کشف شده بود بازمی‌گردند و آنجا مشاهده می‌شود که دو پوست یوزپلنگ در آنجا است و تعدادی جمجمه نیز در شرایط بدی در محل مخفی شده بود و تمامی پوست‌ها و جمجمه‌ها از محل جمع‌آوری و در اختیار حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون 15 قلاده ببر در باغ وحش مشهد است که تعدادی از آنها توله و شیرخوار هستند و تا ساماندهی کامل باغ وحش موضوع را ادامه خواهیم داد.

بخشی محبی با اشاره به اظهارات متعدد در این زمینه گفت: آن چیزی که وجود خواهد داشت قضاوت مردم نسبت به تصمیم‌گیری‌‌ها و اظهارنظر افراد است؛ البته مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در صحبتی عنوان کردند برخی صحبت‌‌ها را نداشتم و در انعکاس اشتباه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 15 ببر در باغ وحش مشهد داریم و اگر قرار باشد هر سال 8 ببر را از دست بدهیم دو سال دیگر ببر نداریم و توجیه ندارد ببرها را از دست بدهیم. ظرف سه ماه، 7 ببر و در خرداد امسال نیز یک ببر دیگر با عفونت دم از میان رفته است؛ چطور می‌شود یک ببر داخل باغ وحش به دلیل عفونت دم تلف شود؟

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
با سلام بنده خودم بیست سال است دامپزشک هستم پارسال به بازدید باغ وحش مشهد رفتم متاسف شدم بسیار کثیف و حیوانات در شرایط بسیار بد و اکثرا الودگی بیماریهای انگلی بخصوص جلدی داشتند بنده اساسا اهل استان خراسان نیستم ودر غرب ایران ساکنم ودرخواست دارم باغ وحش تعطیل شود و یا گروهی بیطرف از استانی دیگر وضعیت را با سرپرستی مقام محترم قًضایی بررسی نمایند تا مقصر معلوم شود
دکتر مهران ریاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
به عنوان یک کلینیسین که مراکز زیادی را برای ویزیت رفتم ،باید بگم اکثر مراکزِ نگهداریِ حیوانات وپرندگان،قفسه هایی دارند که داخلشون داروها، از قدیم نگهداری میشه و معمولا تاریخ گذشته هم داخلشون هست و دامپزشک ،موقع استفاده تاریخشون را چک می کنه؛شاید در منزل خود ماها هم کشویی باشه که قرص های تاریخ گذشته داخلش هست و این جرم محسوب نمیشه.
در ضمن داروی بیهوشی هم به دلیل" سوء مصرف انسانی "نباید در دسترس همگان(کارگر باغ وحش) باشه .
وجود دستگاه اتوکلاو هم در این مراکز اجباری نیست؛ چون از ست ِاستریل و یا روش های دیگر استریل کردن(یا ضدعفونی قوی)میشه استفاده کرد و اگر هم دستگاهی نیاز باشه، مدیریت باید آنرا تهیه کنه .
به طور کلی نه از باب طرفداری (چون اصولا دامپزشک مذکور را نمی شناسم)بگم:
که بیشتر نواقص و کمبود ها و تلفات در اینگونه مراکز به دلیل بی توجهی مدیران و صاحبان اینگونه مراکز هست و دامپزشک در حد وسع خودش و با امکانات موجود، کارشو ادامه میده
به هر حال امیدوارم دامپزشک مجموعه با گفتار صادقانه ،اتهاماتی که متوجهشون هست را رد کنند .
با تشکر

ریاحی -اصفهان
نظر شما
ادامه