کد خبر: ۴۳۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: 500 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف انسانی معدوم و از چرخه مصرفی شهروندان خارج گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «شهرام شاکر» از معدوم سازی بیش از 500 کیلوگرم گوشت قرمز به علت مسمومیت خبر داده و تصریح کرد: طی بازرسی انجام شده در کشتارگاه اردکان، بازرسین بهداشتی دامپزشکی در مرحله بازرسی پس از کشتار دام، با توجه به وضعیت ظاهری و بوی نامطبوع گوشت متوجه مسمومیت لاشه ها شده و نسبت به معدم سازی اقدام کردند.

شاکر علت مسمومیت را سمپاشی غیر اصولی بدن دام دانست و افزود: رعایت نکات اصولی سمپاشی از سوی دامداران، برای جلوگیری از وقوع اینگونه موارد الزامی است .

وی تصریح کرد: لاشه مسموم شده به علت ایجاد اثرات سوء بر بدن غیر قابل مصرف انسانی بوده و تهدید جدی برای سلامت انسان محسوب می گردد. بدین سبب دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت جامعه همواره با بازدید و نظارت مستمر بر کشتارگاه و مراکز عرضه و حذف گوشت های فاسد از چرخه مصرفی مردم در راستای سلامت مردم و جامعه فعالیت می کند.

نامبرده در پایان به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده شان در هنگام خرید گوشت به مهر و لیبل دامپزشکی توجه نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان، جهت پیگیری و بازرسی گزارش دهند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شرمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
این مورد جز معاینات قبل کشتار محسوب نمیشد ؟
قبل کشتار ک خود دام مسموم نبوده...
اگه گوشت اونقدر بو میداده پس حتما قبل کشتار قابل تشخیص بوده و میشد ی کاری واسه دام کرد..و چند هفته کشتار عقب بیوفته..
بهرحال بهتر از معدوم سازی بود تو این وضعیت اقتصادی
نظر شما
ادامه