کد خبر: ۴۳۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نتایج آزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جوجه‌های رها شده در قاینات منفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر محمد علی بخشی» افزود: حدود 20هزار قطعه جوجه بی نام و نشان و فاقد شناسنامه بهداشتی که در حاشیه جاده محور بیرجند– قاین رها شده بود که با تماس تلفنی یکی از اهالی منطقه روستایی با شبکه دامپزشکی مبنی بر رهاسازی تعداد زیادی جوجه در حاشیه جاده، در اولین فرصت کارشناسان شبکه به اتفاق نیروی انتظامی در محل حضور یافتند و نمونه گیری اولیه انجام شد .

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع از لحاظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و شیوع بیماری ها، نمونه گیری لازم برای بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت و در کمترین زمان به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد و با هماهنگی با اداره راهداری و حمل و نقل شهری اقدام به دفن بهداشتی محموله شد.

بخشی عنوان داشت : تعداد زیادی از جوجه ها بخاطر گرمای هوا و عدم دسترسی به آب و غذا و مدت زمان زیادی که از رها سازی می گذشت در محل تلف شده بودند و از اهالی روستاهای اطراف متاسفانه تعدادی از جوجه های زنده راجهت نگهداری به روستا انتقال داده بودند که با مراجعه به روستا و پایش صورت گرفته مشخص شد شمار زیادی از این جوجه ها به خاطر عدم تامین شرایط محیطی لازم و مخاطرات گذشته تلف شده یودند و از جوجه های موجود در قالب سرم خون و بافت برای آزمایش تکمیلی نمونه به آزمایشگاه اداره کل مجدد ارسال و خوشبختانه نشانه ای از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.

معاون سلامت دامپزشکی استان تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع اطلاع رسانی و آموزش برای روستائیان در خصوص مخاطرات و راه های انتقال این بیماری صورت گرفت.

دکتر بخشی عنوان کرد: این اتفاق نشان داد دستگاه های عضو کمیته آنفلوانزا با تعامل بین بخشی در مواقع بحران به خوبی در صحنه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی ضمن تشکر از دستگاه های ذیربط در بررسی و پیشگیری از بیماری گفت: مردم و مسئولین دستگا‌ه‌ها باید در مواجه با اقداماتی که امنیت و سلامت مواد غذایی و تولید را به مخاطره می‌اندازد حساس بوده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
تمام مادر داران باید همین کار رو بکنند اگر جای حساب باشد.
اعتصاب فقط به این شکل جواب خواهد داد
نظر شما
ادامه