کد خبر: ۴۳۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



یک کارشناس علوم دامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اصولی برای صادرات در کشور وجود ندارد، گفت: بازارهای جهانی محصولات را با قیمت مشخصی خریداری می‌کنند، بنابراین اگر برای تولیدکننده صرف نداشته باشد، صادرات انجام نمی‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «مهدی ثالثی» با بیان اینکه صنعت مرغ مادر نیز مانند سایر بخش‌های صنعت طیور در وضعیت بحرانی به سر می برد، اظهار کرد: شاید مرغ مادر نسبت به مرغ گوشتی و تخم‌گذار وضعیت بهتری داشته باشد، اما متاثر از این دو بخش است.

ثالثی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم روی قیمت نهاده ها گذاشته است، گفت: افزایش نرخ ارز یکی از عوامل رکود در بازار شده است.

وی افزود: در آینده با کامل شدن تحریم ها، واردات واکسن و نهاده‌ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این کارشناس علوم دامی یکی از مشکلات صنعت طیور را نامتوازن بودن در عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: قرار بود واحدهای مرغداری در سامانه‌ای ثبت‌نام کنند تا اجازه جوجه‌ریزی به آنها داده شود، اما متاسفانه مرغداران گوشتی این کار را نمی‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، درگیری طیور با بیماری‌ها هم باعث برهم خوردن توازن بازار شده است.

ثالثی ادامه داد: تنظیم عوامل دخیل در صنعت مرغ گوشتی می تواند بازار را کنترل کند.

قیمت تمام شده مرغ در کشور بالاست

این کارشناس علوم دامی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ در کشور برای صادرات بالاست، اظهار کرد: قیمت دلار در کشور جهش ناگهانی داشت و باعث افزایش چند برابری هزینه‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اصولی برای صادرات در کشور وجود ندارد، گفت: بازارهای جهانی محصولات را با قیمت مشخصی خریداری می‌کنند، بنابراین اگر برای تولیدکننده صرف نداشته باشد صادرات انجام نمی‌دهد.

ثالثی ادامه داد: در کیفیت تولید مشکلی نداریم، اما از نظر اقتصادی بازار صادرات به وجود نیامده است.

ارائه داده‌های آماری و واقعی از مزارع در همایش مرغ مادر گوشتی

این کارشناس علوم دامی با بیان اینکه این همایش با هدف ارتقای سطح علمی کارشناسان مزارع مرغ مادر برگزار شد، گفت: هدف این همایش ارتقای سطح علمی فعالان این صنعت بود تا آخرین یافته‌های روز مزارع در آن به نمایش درآید.

وی افزود: امسال در بخش دامپروری، همایش و داده‌های آماری و واقعی از مزارع به تصویر کشیده شد.

ثالثی ادامه داد: سعی شد نقاط ضعف و قوت صنعت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا به کاهش هزینه و افزایش درآمد حاصل از تولید کمک کند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
همون بهتر نیاد و یخورده گوشت مرغ وارد کنند تا متوجه اشتباه خودشان بشوند که چه بلایی بر سر مرغداران آورده اند.
نظر شما
ادامه