کد خبر: ۴۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان دام پزشکی گفت: در حال حاضر 500 ناظر در سراسر کشور داریم که امر نظارت را در کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند.

حجت السلام محمدباقر لیاقتی در زمینه برگزاری همایش صنعت کشتار دام و صنایع وابسته که در 13 و 14 آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این همایش ارزش‌های دینی و مسائل مربوط به ذبح در کشتار حیوانات حلال گوشت به طور جد بحث‌هایی صورت می‌گیرد.
سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان دام پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه فاصله بین مباحث ارزشی در بحث کشتارگاه‌ها با بینش‌های دینی دانشگاهی کم شده است این همایش می‌تواند این جدایی دیدگاه را کم کند.
وی افزود: با توجه به اینکه بحث بیشتر مسائل شرعی و رعایت آن در ذبح و کشتار اسلامی است می‌خواهیم در دانشگاه‌ها با این مسائل شرعی آشنایی هر چه بیشتر صورت پذیرد.
لیاقتی در زمینه جایگاه ایران در ایجاد برند در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی اظهار داشت: در بحث برند در مقایسه با کشورهایی از جمله مالزی و ترکیه عقب هستیم اما در سال‌های اخیر تلاش خوبی شده است به‌طوری که درسال 88 یک بررسی در زمینه استانداردها شده و قانونی در این زمینه تبیین شده است که جایگاه خوبی برای برند حلال در ایران انجام شود.
لیاقتی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 900 کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی در کشور داریم، ادامه داد: کشتارگاه‌های صنعتی عموما مربوط به طیور هستند در حالی که کشتارگاه‌های دام بیشتر مربوط به کشتارگاه‌های سنتی است که زیر نظر شهرداری‌ها است که اکثرا دارای ناظر هستند.
وی افزود: در حال حاضر 500 ناظر در سراسر کشور داریم که امر نظارت را در کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند در کشتارگاه‌های سنتی دام و طیور در شهرستان‌ها چون حجم کشتار کم است ناظران به صورت مقطعی حضور پیدا می‌کنند.
سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان دام پزشکی کشور با بیان اینکه رسالت اصلی این همایش اطمینان بخشی مسائل شرعی در ذبح دام است، اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان اطلاع‌رسانی امر شرعی آن طور که باید نقش خود را ایفا نکرده‌اند که امیدواریم این بخش بتواند گسترش پیدا کند.

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
0
0
ببخشید اونوقت تو چه مسائلی از ترکیه و مالزی جلوتر هستیم؟؟؟ًً
نظر شما
ادامه