کد خبر: ۴۳۳۳

حکیم مهر - افزایش غیرمعمول بیماری خراش گربه در تایوان موجب شده که مسوولان مرکز کنترل امراض این کشور، مردم را متوجه این بیماری کنند که معمولا از حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

تا 25 نوامبر امسال، 55 مورد ابتلا به این بیماری در تایوان گزارش شده که نسبت به سال‌های 2008 و 2009 میلادی،افزایش دوبرابری را نشان می دهد.

پزشکان تایوانی با تأکید بر لزوم مراجعه به پزشک در صورت ایجاد خراش و زخم در اثر گزش گربه می‌گویند: مدفوع گربه حاوی باکتریهایی است که آنها هم می‌توانند از طریق زخم باز به بدن انسان منتقل شوند و به این دلیل به مردم این کشور توصیه کرده اند در صورت بروز زخم در بدن حتماً آن را به خوبی پانسمان نمایند.

در حالی که برخی از افراد مبتلا به این عفونت علائم خفیفی از تورم غدد لنفاوی را بروز می‌دهند. موارد نادری هم وجود دارد که مشکلات جدی مثل التهاب مفاصل به ویژه‌ در افرادی که سیستم‌ ایمنی بدنشان ضعیف است، بروز می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان آ، تعداد خانواده‌هایی که در تایوان از گربه‌های خانگی نگهداری می‌کنند، اخیرا بیشتر شده و به علاوه بیشتر آن‌ها به دامپزشک هم مراجعه نمی‌کنند و همین امر، سلامت افراد را بیشتر به خطر می‌اندازد.

 

 

نظر شما
ادامه