کد خبر: ۴۳۳۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردات گوشت در منطقه شده است،گفت: ۵۰ درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان غربی خالی از ظرفیت تولید هستند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» درباره وضعیت صنعت دامداری در آذربایجان غربی،گفت: استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی و شیری در شرایطی است که نزدیک به  50درصد ظرفیت دامداری صنعتی در این  استان خالی از ظرفیت تولید هستند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دامداری های سنتی نیز در استان آذربایجان غربی براثر تب برفکی در طی 3 سال گذشته  با تلفات بالای دامی  روبرو شدند و از همین رو دولت نیز در این راستا تسهیلاتی ارائه نکرده است تا بتوان دام های تلف شده در دامداری‌های سنتی را به نوعی جبران کرد.

وی افزود: جمعیت دام در دامداری‌های مهاباد و در کل کشور کاهش پیدا کرده است و از همین رو، این مسئله موجب شده است که دولت با تعرفه صفر گوشت قرمز را از کشورهای دیگر بالاتر از  قیمت گوشت داخلی وارد بکند.

محمودزاده افزود: با در نظر گرفتن نیمی از هزینه‌هایی که برای واردات گوشت متحمل می شویم، می توان با سرمایه گذاری در تولید گوشت به خودکفایی نایل شد و این در حالی است که در سه سال گذشته شعار می دادند به مرز خودکفایی گوشت رسیده ایم.

 وی ادامه داد: ما تبدیل به وارد کننده گوشت قرمز در منطقه  شده ایم و این امر خبر خوبی برای اقتصاد ما تلقی نمی‌شود و این موضوعات همواره برای عدم مدیریت بهینه در تولیدگوشت تلقی می‌شود.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردات گوشت در منطقه شده است، یادآورشد: 50 درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان  غربی خالی از تولید هستند .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
آقای محمودزاده عزیز ایکاش بشه روزی را مردم شاهد باشند که مسئولین بطور سرزده وارد ادارات و سازمانها شوند تا عمق بدبختی ها را گزارش کنند برادر عزیز شما که می فرمائید 50درصد دامداریها تعطیل شده ، کشور جزو بزرگترین واردکننده گوشت در منطقه تبدیل شده و نیز خودتون میگید در شعار آمده که از 3 سال قبل به خودکفائی گوشت رسیدیم فقط یک خواهش دارم از ریس سازمان دامپزشکی بپرسید در حال حاضر چند دامپزشک در ماموریت خارج هستند تا گوشت سالم وارد کنند چون گوشت های داخل کشور همه آلوده هستند که مردم بخورن تب خونریزی دهنده می گیرن و میمیرن . مشگل کشور و مردم بیچاره ما اینه اولا مدیرزده شدیم دوما از نعمت آقازاده ها یا همان سلطان گوشت و نیشگر و آهن و.........تا چند سال دیگه فاتحه هرچی تولید را باید خواند فقط موندم شما عزیزان در مجلس چیکار میکنید . ولش سرخودتو درد نیار از قدیم گفتند هرچیزی خارجیش خوبه
علی توکلی
|
France
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
جناب محمدزاده سلام
من شصت ساله در صنعت دام و گوشت سرکار دارم اگر شعار نمیدی من را به دفتر دعوت کن تا بگم اشکال مشکلات دام و گوشت چیست
نظر شما
ادامه