کد خبر: ۴۳۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر تولیدکنندگان شیر مجبور شوند دام‌های مولد را به کشتارگاه بدهند با مشکل جدی روبه‌رو می‌شویم و تجربه تلخ وابستگی به واردات لبنیات مجددا تکرار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در خصوص دلایل افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی، اظهار داشت: قیمت همه اقلام مرتبط با تولیدات کشاورزی که مردم به آن احتیاج دارند متاسفانه در اثر افزایش نرخ ارز، هیجانات بازار و تبعیت از سایر اوضاع افزایش داشته است، در زمینه لبنیات در اوایل سال خیزش قیمتی دیگری نیز وجود داشت.

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها به نهاده‌های وارداتی در قالب خوراک بر می‌گردد، در قیمت تمام شده اثر می‌گذارد این مسئله اجتناب ناپذیر است، آنچه که در لبنیات اتفاق افتاده منطقی نیست زیرا شیر خام سالیان سال است که با قیمت ارزان خریداری می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعید است در حال حاضر که قیمت لبنیات افزایش پیدا کرده، نرخ خرید شیر خام از تولیدکننده نیز افزایش داشته باشد، ادامه داد: می‌توان گفت افزایش قیمتی که در مرغ اتفاق افتاده با توجه به اینکه ذرت و سویا به صورت مستقیم وارد می‌شود قابل پذیرش است اما در زمینه لبنیات این افزایش قیمت بیشتر در اثر هیجانات بازار صورت گرفته، اگر قیمت شیر خام افزایش پیدا کرده بود می‌توانستیم افزایش قیمت لبنیات را توجیه کنیم.

وی در خصوص اینکه قیمت خرید شیر خام افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: قیمت شیرخام در واحدهای صنعتی که طی سال‌های گذشته ارزان خریداری می‌شد مقدار کمی افزایش داشته اما همچنان از دامداران سنتی هر کیلو شیر خام به قیمت 10هزار ریال خریداری می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کسانی که خسارت می‌بینند پرورش دهندگان دام مولد هستند که شیر از آنها با قیمت پایین خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان شیر مجبور شوند دام‌های مولد را به کشتارگاه بدهند با مشکل جدی روبه‌رو می‌شویم و تجربه تلخ وابستگی به واردات لبنیات مجددا تکرار می‌شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
وقتیکه تولید شیر بیش از مصرف آن است و فرهنگ استفاده از لبنیات ضعیف است و کارخانجات لبنی تمایل به استفاده از مواد وارداتی بنام شیر خشک را دارند بالا بردن قیمت شیر چاره کار نیست باید نهاده ها را ارزان قیمت و با سوبسید در اختیار دامدار بذاریم.بالا بردن قیمت شیر مثل بالا بردن حقوق کارمندان است که به دنبال آن اجناس گران میشوند.
نظر شما
ادامه