کد خبر: ۴۳۳۶۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جاذبه های پرداختی به پزشکان به میزان کافی نیست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر محمد نعیم امینی فرد» با اشاره به برخی مسائل مبنی بر اینکه 15 هزار پزشک دارای شماره نظام پزشکی در مشاغل دیگر فعالیت می کنند، گفت: برای تربیت پزشک درکشور ما هزینه سنگینی پرداخت می شود، البته که این هزینه تنها مسئله مالی نبوده و حداقل 7 سال و حداکثر 11 تا 13 صرف آموزش پزشکی در دوره های تخصصی و فوق تخصصی می شود؛ بنابراین بهترین زمان و بهترین نیروی انسانی به کارگرفته می شود، تا پزشکی مجرب، کارآزموده و متخصص تربیت شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت عدم استفاده از برخی پزشکان در سیستم سلامت، افزود: در حال حاضر برای سیستم و شبکه خدمات بهداشتی ودرمانی نه دربخش دولتی و نه عمومی علی رغم برخی کمبودها اما جانمایی برای این پزشکان انجام نشده است، یعنی جایگاه پزشک در سیستم خدماتی بهداشتی ودرمانی تعریف نشده و متناسب با آن امکانات سخت افزاری مناسبی وجود ندارد؛ یا اینکه جاذبه های پرداختی به پزشکان به میزان کافی نبوده است، ضمن اینکه ممکن است برخوردهای نامناسب با پزشکان سبب جدایی این گروه از سیستم سلامت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش پزشکی متناسب با چنین شرایطی باید متحول شود، تصریح کرد: متاسفانه این تحولات صورت نگرفته و به طورمعمول درحال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت تعریفی برای آموزش پزشکی صورت می گیرد، البته درسالیان اخیر برخی رویکردها مانند اختصاص سهمیه برای مناطق محروم و اخذ تعهد از این پزشکان برای فعالیت درمناطق محروم بخشی از مشکلات را اصلاح می کند؛ اما باید با تعریف جایگاه ها به لحاظ سخت افزاری یعنی تدارک تخت های بیمارستانی، مراکز بهداشتی و درمانی درسیستم دولتی و متناسب با همین تعاریف درسیستم عمومی مانند تامین اجتماعی و بخش خصوصی این مشکل را کاهش داد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه تعداد قابل توجهی از این پزشکان از کشور خارج شدند، گفت: تعدادی از این پزشکان درجایگاه های دیگر در داخل کشور فعالیت کرده و تعداد قابل توجهی به دنبال فرصت های شغلی بهتر از کشور خارج شدند، بنابراین باید متناسب با نیازها در تربیت پزشک تعاریف ها را متحول کرد؛ یعنی سهمیه بیشتری را برای رفع مشکلات مناطق محروم به این نقاط اختصاص داد؛ ضمن اینکه باید مشکلات به کارگیری پزشکان را رفع کرد و جاذبه های کافی مالی را برای این قشر در نظر گرفت، در حال حاضر برای بیش از 50 درصد پزشکان معیشت متناسب با شأن آنها وجود ندارد.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
آخخخخه از گشنگی نمیرن طفلکیا . ۳ تومن باید شیرینی بدم به جراح تا زنم رو سزارین بکنه . سیر نمیشن اینها .
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
اون 50درصدو میتونن نشونم بدن؟ لابد حداقل درامد 10 تا 15 میلیونی ماهانه رو در شانشون نمیدونن. چقد در بیارن شانشون میشه؟ بقیه رشته ها فک کنم میخوابن مدرک میاد دم در خونشون
دکتر.س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
چرا اینقد سنگ پزشکا رو به سینه میزنید!
اونا اصلا روحشون هم از وجود دامپزشکا خبر نداره.
مگه به دامپزشکا که 99 درصدشون معیشت در شانشون ندارن کسی توجه میکنه.؟؟،!!!
البته تا جامعه دامپزشکی هویت و اصالت در خورشو به دست نیاره آش همینه و کاسه همین.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
لطف کنید مبلغ دریافتی پزشک را عنوان کنید ببینم چقدر باشه در شانشون هست.
خداروشکر اونقدر پزشک داره زیاد میشه که بعد چندسال باید غاز بچرونند(سراسری - آزاد- بین الملل- خارج از کشور)
دکترررررررر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
کی میخواین به داد دامپزشک ها برسین ؟حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومن مسولین فنی دامپزشک حتما در شان و منزلتشون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
بهتره ما رو بعنوان ایتام ببرن زیر نظر کمیته امداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
دامپزشکا اونوقت ببین چطوره اوضاشون گشنمه گشنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
الله اکبر
اقا چرا اینقدر دروغ میگید ،باید پول همه مملکت رو بریزن تو جیب اینا تا جاذبه براشون ایجاد بشن یا چیز های دیگه ای لازمه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
مگه پزشک شده اند که فقط پول در بیارند مگه پزشکی تجارته !!؟؟؟ بدون شک با فرهنگی که در این مملکت بعد از انقلاب و تحت تاثیرات جنگ بوجود آمده دانشگاه رفتن و تحصیل کردن به دلایلی غیر از علاقه به یک رشته و یا حس وظیفه و عشق به خدمت انجام میشود یک موقع برای فرار از سربازی و جنگ بود و یک قسمتی هم برای یافتن درآمدی زیاد تا خارج از شرایط مبهم اقتصادی کشور بتوانند لوکس و بی دغدغه زندگی کنند . طبعا" بعد از جنگ این حس و حال دوران جنگ تبدیل به فرهنگی عادی شد که همه بخصوص خانواده ها در یک رقابت غیر عقلانی و بر اساس چشم و هم چشمی فرزندان خود را بزور بسمت دانشگاه هل میدهند و به کمتر از پزشکی و عنوان دکتری هم راضی نیستند و بماند که این فرهنگ ممری برای کاسبی دانشگاه نما ها شده و پشت هم برای این تقاضای کاذب دانشگاه و دانشکده بی پشتوانه ایجاد میشود تا سر جوانان را گرم کرده و جیب خانواده ها را خالی کنند !!
لذا چندان هم تعجب آور نیست جوانانی با استعداد که تحت فشار چنین فرهنگی به زور و بدون علاقه ، پزشکی خوانده اند نخواهند بعد از فارغ التحصیلی آنرا ادامه دهند زیرا در خود کششی برای فعالیت در این رشته نمیبینند و باید به نوعی هم از آنان ممنون بود که با جان کسی بازی نمیکنند هر چند هزینه های ملی را به هدر داده اند .
اما بدا به حال مایی که جانمان را بدست گروه گسترده ای از تاجر مآبان بی علاقه به پزشکی میسپاریم که مانند گروه قبلی که این رشته را رها کرده اند ، نبوده و برای کسب درآمد به هر شکلی در پزشکی مانده اند و با جان و سلامتی مردم و عزیزانشان بازی میکنند !!!
نظر شما
ادامه