کد خبر: ۴۳۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سال گذشته بیش از ۲۷ میلیون قطعه مرغ در کشور به دلیل عدم مدیریت در این بخش تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عیارآنلاین، «علی اکبری» افزود: هفته گذشته، جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع داشتیم. بحث‌وجدل‌های زیادی هم پیرامون این موضوع با محوریت اینکه کدام دستگاه متولی و پاسخگوی مدیریت بیمارهای دامی است صورت گرفت.

وی ادامه داد: نتیجه جلسه این شد که دستگاه‌های مسئول در ساختار فعلی باید وظیفه ذاتی خود را به‌درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تلفات سال گذشته آنفلوانزا به دام و طیور کشور، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیون قطعه مرغ در کشور به دلیل عدم مدیریت در این بخش تلف شدند. علاوه بر آن بخش قابل‌توجهی هم تلفات دامی به دلیل تب برفکی داشتیم که به‌نوعی نابودی سرمایه ملی محسوب می‌شود.

اکبری در پاسخ به اینکه در حال حاضر ١٠٠ درصد واکسن‌های مورداستفاده در طرح واکسیناسیون علیه آنفلوانزا، وارداتی هستند، گفت: از جمله ضعف‌های فعلی کشور در مدیریت بیمارهای آنفلوانزای پرندگان وارداتی بودن آن‌ها است. البته در چند سال گذشته برخی از تولیدکننده‌های داخلی مثل شرکت سرم‌سازی رازی فعالیت‌های در خصوص تولید واکسن داشته‌اند و امیدوارم هرچه سریع‌تر این صنعت مهم دارویی توسعه پیدا کند.

اکبری در ادامه بابیان اینکه آنفلوانزای پرندگان سال گذشته منشأ وارداتی داشت، افزود: در حال حاضر بیوتروریسم و انتقال عامدانه بیماری‌های واگیردار جای جنگ مسلحانه و شلیک موشک را گرفته است. تعداد بالای از کشورها در همسایگی ایران این موضوع را جدی‌تر کرده است.
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
این به جناب وزیر و ریس سازمان دامپزشکی بفرمایید
نظر شما
ادامه