کد خبر: ۴۳۴۳۵



نشست هم‌اندیشی مسولین دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران و مركز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و‌ مطالعات كاربردی و با همراهی مدیركل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشكی كشور روز شنبه سیزدهم مرداد ماه جاری در محل سالن جلسات دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، ابتدا «دكتر وجگانی» رئیس دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران با معرفی شركت‌كنندگان در جلسه اظهار امیدواری كرد كه نتیجه این نشست عملیاتی و اثرگذار باشد.

رئیس دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران محورهای همكاری پیشنهادی را در هفت شاخه فهرست كرد كه از آن جمله می‌توان به تشكیل كمیته‌های مشترك،‌ مرجع شناخته شدن آزمایشگاه‌های دانشكده،‌ گزارش مشكلات فارم ها به دانشكده به منظور تدوین پایان‌نامه‌های كاربردی ذكر نمود.

در این دیدار، «دكتر محمد حبیبی» رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی نیز ضمن قدردانی از فرصت ایجاد شده برای توسعه همكاری‌ها، اعلام كرد: هم اكنون همكاری‌های خوبی بین دانشكده و مركز ملی تشخیص وجود دارد ولی نیاز است كه از امكانات فراوان موجود استفاده بهتری شده و تجربیات اساتیدی دانشكده به سازمان دامپزشكی منتقل گردد تا مشكلات دامپزشكی كشور كاهش یابد.

دکتر حبیبی در ادامه اظهار كرد: همكاری و هماهنگی بین سازمان دامپزشكی، موسسه رازی و دانشكده‌های دامپزشكی كشور می تواند در پیشبرد اهداف دامپزشكی ایران بسیار تاثیر‌گذار باشد .

مدیركل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشكی كشور، در این نشست اعلام كرد: در جلسه سازمان بهداشت جهانی دام در سال 2018 كه مطابق هرسال در پاریس برگزار گردیده، برخی از شركت‌كنندگان از عدم حضور كارشناسان ایرانی در كمیته‌های فنی این سازمان علیرغم وجود ظرفیت‌های زیاد در ایران اظهار تعجب كرده و لازم دانستند كه همكاری‌های بین بخشی دامپزشكی كشور توسعه یابد تا بتوانیم به جایگاه مناسبی در سطح آسیا و جهانی دست یابیم.

جمع‌بندی نهایی نقطه نظرات حاضران به شرح زیر اعلام گردید:

1. موافقت با هفت محور همكاری پیشنهاد شده از سوی رئیس دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران

2. فعال شدن بخش مطالعات كاربردی سازمان دامپزشكی كشور با توسعه همكاری‌های علمی

3. ارایه برنامه آموزش کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور

4. معرفی مسئول پیگیری جهت تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه توسعه همكاری‌های مشترك

5. معرفی رئیس بخش‌های مركز ملی و مدیران گروه‌های آموزشی مرتبط جهت تسهیل ارتباطات و پیشبرد مطالعات كاربردی

6. معرفی نیازهای پژوهشی سازمان دامپزشكی به دانشكده جهت تشویق دانشجویان برای تدوین طرح‌های پژوهشی متناسب با آن

7. استفاده از تجهیزات و آزمایشگاه‌های هر دو بخش

8. سفارش كیت‌های مورد نیاز مركز به پژوهشگران جهت تهیه و بهبود كیت‌های مورد نیاز

 


 

نظر شما
ادامه